Budowa nowej drogi kosztem degradacji starej
15.10.2024
Dwie przeładowane o 14 ton wywrotki, transportujące suchy beton na budowę nowej drogi, wycofali z ruchu inspektorzy lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Obie należały do jednego przewoźnika. Poniesie on konsekwencje znacznego przeciążenia pojazdów.
W czwartek (10 października) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, na DK19 w okolicy Łukowiska, zatrzymali do kontroli dwie ciężarówki z ładunkiem suchego betonu. Nie był on zabezpieczony przed wysypywaniem się na drogę. Podczas kontroli funkcjonariusze zdecydowali o zważeniu pojazdów. Obie wywrotki, zamiast 32 ton, ważyły 46 ton. Znacznie przeciążone były również ich osie. Miejscem docelowym przewożonego betonu była budowa nowej drogi. Dalsza jazda możliwa była dopiero po rozładowaniu nadmiaru betonu. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne, zagrożone nałożeniem wysokiej kary pieniężnej.