Cyfryzacja zezwoleń EKMT od 2026 r.
19.03.2025
INFORMACJA 24/2025
Informujemy, że w ramach Międzynarodowego Forum Transportu (ITF) trwają prace nad wdrożeniem systemu elektronicznych zezwoleń EKMT, w tym aplikacji mobilnej, umożliwiającej przewoźnikom drogowym korzystanie z zezwoleń w formie cyfrowej. Zgodnie z obecnymi ustaleniami z dniem 1 stycznia 2026 r. zezwolenia EKTM oraz karnety do tych zezwoleń będą miały wyłącznie postać elektroniczną.
W 2025 r. korzystanie z zezwoleń EKMT oraz karnetów do zezwoleń będzie odbywało się w dotychczasowej formie tzn. papierowej. Niemniej jednak rok ten będzie poświęcony na przygotowania do wdrożenia elektronicznego systemu od 1 stycznia 2026 r. w państwach członkowskich systemu zezwoleń EKMT.
W tym celu utworzona została platforma testowa, która umożliwia testowanie systemu przez cały 2025 r. przez zainteresowane osoby.
Wniosek o udzielenie dostępu do portalu testowego systemu ECMT Digital System można złożyć:
- w postaci papierowej - podpisany własnoręcznie czytelnym podpisem przez wszystkie wymagane osoby wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG,
- na Sali Obsługi w godzinach od 8:00 do 16:00,
- przesyłając tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską
- w postaci elektronicznej - podpisane podpisami elektronicznymi (np. profilem zaufanym) przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG – wysyłając na adres e-mail zezwolenia.rzeczy.btm@gitd.gov.pl
Materiały
WNIOSEK_o_udzielenie_dostępu_do_Portalu_testowegoWNIOSEK_o_udzielenie_dostępu_do_Portalu_testowego_(7).pdf 0.26MB