W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Fatalny stan techniczny i brak uprawnień

25.03.2022

Nieprawidłowości dyskwalifikujące pojazdy ciężarowe z dalszej jazdy stwierdzili w trakcie kontroli inspektorzy dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. W jednym przypadku chodziło o niebezpieczne usterki, w drugim – kierujący nie miał uprawnień pozwalających na prowadzenie ciężarowego samochodu. Ukarani zostaną nie tylko kierowcy.

Czynności kontrolne przeprowadzane przez inspektora dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na zdjęciu zatrzymana ciężarówka na przydrożnym parkingu. Przed nią inspektor ITD, który przygląda się przodowi pojazdu członowego. W tle drzewa.

W czwartek (24 marca) inspektorzy z jeleniogórskiego oddziału dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego w Radomierzu na krajowej „trójce” zatrzymali zespół pojazdów, którym – w ramach krajowego przewozu – transportowana była żywność. W trakcie kontroli stanu technicznego ciężarówki inspektorzy ITD wykazali usterki kwalifikujące się jako niebezpieczne. W ciągniku siodłowym stwierdzony został wyciek płynu eksploatacyjnego, a oprócz tego poważnie pęknięte były podłużnice ramy po obu stronach naczepy. Kierowca został ukarany mandatem karnym. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne, a oba dowody rejestracyjny zostały zatrzymane.

Innym skontrolowanym pojazdem wykonywany był przewóz z Jeleniej Góry do Strzegomia. Okazało się, że kierowca w ogóle nie rejestrował swojej aktywności za kierownicą. W tachografie nie było wykresówki. Poza tym inspektorzy dolnośląskiej ITD stwierdzili, że mężczyzna nie ma uprawnień do bycia zawodowym kierowcą. W prawie jazdy brakowało wpisu w postaci kodu 95, potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. Mężczyzna nie wykonał badań lekarskich oraz psychologicznych wymaganych do realizacji tego typu przewozów. Z kolei pojazd od czerwca 2020 r. nie miał ważnego badania technicznego, a ostatnie badanie tachografu zostało przeprowadzone w 2016 r. Konsekwencje za to poniosą przedsiębiorca oraz osoba zarządzająca transportem, wobec których wszczęto postępowanie administracyjne. Kierujący ciężarówką został ukarany trzymiesięcznym zatrzymaniem prawa jazdy i mandatem karnym.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}