W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Fatalny stan techniczny przeładowanej ciężarówki

08.07.2024

Kolumna kierownicza zabezpieczona jedynie sprężyną ruszała się w każdym kierunku, resory były krótsze niż oryginalne, drążek stabilizacyjny miał nadmierny luz, a opony miały uszkodzony kord – w takim stanie była ciężarówka, którą skontrolowali inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Ciężarówka na inspekcyjnych wagach

W środę (3 lipca), w Radymnie na DK94, inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciężarówkę, którą wieziony był żwir. Szereg nieprawidłowości wykazała kontrola stanu technicznego. Kolumna kierownicza zabezpieczona była jedynie sprężyną, zamontowaną przez właściciela pojazdu i ruszała się w każdym kierunku. Kierowca, podczas prowadzenia pojazdu, musiał utrzymywać ją w odpowiedniej pozycji. Ponadto resory po lewej stronie przy osi napędowej były krótsze niż oryginalne, co wpływało na działanie głównego pióra resoru i piór dodatkowych. Poza tym, drążek stabilizacyjny tylnej osi napędowej miał nadmierny luz. Inspektorzy stwierdzili też uszkodzony kord opon. Kontrola masy pojazdu i nacisków osi wykazała, że rzeczywista masa całkowita pojazdu wynosi 21,6 tony, zamiast maksymalnie 18 ton, natomiast nacisk osi napędowej na nawierzchnię drogi był za duży o ponad 3 tony. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali nim dalszej jazdy, a kierowcę i jednocześnie właściciela pojazdu ukarali mandatem karnym oraz wszczęli wobec niego postępowanie administracyjne.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}