W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

GITD wspiera kampanię „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

07.07.2015

Główny InspektoratTransportu Drogowego włączył się w kampanię "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" ,prowadzoną przez ZPPP Browary Polskie i Komendę Główną Policji pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Inauguracjakampanii odbyła się w poniedziałek w Warszawie przy ul. Waryńskiego w pobliżustacji Metro Politechnika, podczas której na ścianie jednego z budynków odsłoniętyzostał wielkoformatowy mural promujący trzeźwość za kierownicą.

Swoje poparcie dlainicjatywy wyraziło już ponad 50 instytucji z całej Polski. Ogólnopolskakampania muralowa, w tym roku opiera się na trzech hasłach - odpowiedzialność , bezpieczeństwo , trzeźwość . Celem kampanii, podobnie jak w roku ubiegłym, jestpromowanie wśród kierowców trzeźwości za kółkiem. Choć statystyki wskazują namalejącą liczbę osób prowadzących pod wpływem alkoholu oraz wypadków przez nichspowodowanych, wciąż istnieje przestrzeń do poprawy.

Nie bez powoduorganizatorzy akcji, jako środek przekazu wybrali wielkoformatowe realizacjemalarskie w przestrzeni miejskiej. Z ich pomocą mają nadzieję zwrócić uwagęszerokiej grupy odbiorców na niezwykle istotną kwestię, jaką jestbezpieczeństwo na drodze i nierozerwalnie z nim związane zachowanie trzeźwościza kółkiem. Nietypowa dla murali stylistyka retro, nawiązująca do czołówekprasy z lat 50., przyciąga wzrok, a skala prac przekłada się na ich siłęoddziaływania. Nieprzypadkowe jest również ich usytuowanie - pod realizacje zostaływybrane ściany zlokalizowane w pobliżu skrzyżowań o dużym natężeniu ruchu orazw bezpośrednim sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych, które codzienniemijają setki kierowców oraz pieszych.

Kampania startuje uprogu sezonu urlopowego, czyli w okresie szczególnie trudnym dla użytkownikówdróg ze względu na większe niż zazwyczaj natężenie ruchu związane z wakacyjnymiwyjazdami.

W warszawskiejinauguracji akcji, wzięli udział: pani Danuta Gut Dyrektor Biura Związku PracodawcówPrzemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, młodszy inspektor Marek Konkolewski zBiura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji oraz Rzecznik PrasowyGłównego Inspektoratu Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, który potwierdził,iż tegoroczna kampania skierowana jest również do kierowców autobusów isamochodów ciężarowych.

W ramach akcjiorganizatorzy zachęcają do umieszczenia naklejki "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu"na tylnej szybie samochodu.

Zdjęcia (4)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
11.10.2021 17:11 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
11.10.2021 17:11 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}