INFOMRACJA 102/2023
27.12.2023
dot. Portalu Klienta iBTM
W związku z pojawiającymi się informacjami o ograniczeniach w działalności stowarzyszeń po udostępnieniu Portalu Klienta systemu iBTM uprzejmie informujemy, że wprowadzenie nowego systemu nie spowodowało żadnych ograniczeń dla stowarzyszeń, ponieważ wraz z systemem iBTM wprowadzono nowe, dodatkowe funkcjonalności, nie rezygnując z dotychczasowych, w tym nie zrezygnowano z żadnego dotychczasowego sposobu składania wniosków.
Stowarzyszenia nadal mogą udzielać pomocy przewoźnikom w zakresie załatwiania wszelkich formalności w uzyskaniu wymaganego uprawnienia składając do Biura ds. Transportu Międzynarodowego z upoważnienia przedsiębiorców dokumenty w dotychczasowej formie – poprzez pocztę tradycyjną, kuriera, ePUAP, serwis biznes.gov.pl.
Portal Klienta systemu iBTM stanowi jedynie nowy, dodatkowy kanał do składania wniosków, który obecnie jest udostępniany w pierwszej kolejności przedsiębiorcom.
Jednocześnie precyzujemy, iż przed wdrożeniem systemu iBTM dostęp do swoich danych (tzw. teczek) posiadali tylko przedsiębiorcy poprzez tzw. usługę infomat, którzy po wpisaniu nr teczki, nr NIP oraz nr blankietu licencji wspólnotowej mogli zapoznać się z podstawowymi informacjami w zakresie swojego przedsiębiorstwa oraz złożonych wniosków. Ww. usługa była dedykowana tylko dla przedsiębiorców. Poprzedni system nie posiadał funkcjonalności obsługi stowarzyszeń. Zatem wraz z wdrożeniem systemu iBTM nie wprowadzono żadnego ograniczenia w zakresie dostępnych funkcjonalności poprzedniego systemu. Natomiast udostępniono dla stowarzyszeń nową funkcjonalność w zakresie obsługi zezwoleń zagranicznych.