W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

INFORMACJA 54/2021

04.11.2021

DOTYCZY TERMINÓW ZAŁATWIANIA SPRAW

Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, według kolejności ich wpływu.

W każdym przypadku, gdy złożony został wniosek organ sprawdza, czy spełnione są warunki określone w przepisach.

Niezwłocznie załatwiane są sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców czynimy starania, aby utrzymać aktualny średni czas rozpatrywania wniosków na podobnym poziomie.

Mimo tego, że termin ten jest znacznie korzystniejszy dla składających wnioski niż terminy zakreślone przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego, otrzymujemy wiele próśb o rozpatrzenie sprawy poza kolejnością.

Wnioski o przyspieszenie rozpatrzenia sprawy poza kolejnością wpływu powinny być należycie uzasadnione, w szczególności nie stanowi wystarczającego uzasadnienia konieczność zapewnienia ciągłości działania przedsiębiorstwa transportowego w sytuacji złożenia wniosku w terminie uniemożliwiającym rozpatrzenie go przez organ.

Na poparcie przyspieszenia strony przytaczają m. in. aktualną sytuację na granicy państwa, konieczność zachowania ciągłości pracy, ułatwienie przekroczenia granicy przez kierowcę itp.

Jesteśmy świadomi, że są to argumenty wspólne dla większości lub wszystkich przedsiębiorców składających np. wnioski o wydanie świadectwa kierowcy, dlatego ich uwzględnienie spowodowałoby opóźnienie w realizacji pozostałych spraw, a ponadto naraziło organ na zarzut nierównego traktowania stron.

Mając to na uwadze, podejmujemy wysiłek jak najszybszego rozpatrywania wszystkich wniosków, a prośby o przyspieszenie rozpatrzenia sprawy będą realizowane tylko w indywidualnych, losowo uzasadnionych przypadkach.

Jednocześnie zwracamy uwagę na konieczność składania kompletnej wymaganej przepisami dokumentacji do każdego wniosku, ponieważ oczekiwanie na uzupełnienie braków formalnych dodatkowo wydłuża termin wydania dokumentów.

PRZYPOMINAMY RÓWNOCZEŚNIE, ŻE WPŁAT NALEŻY DOKONYWAĆ WE WŁAŚCIWEJ WYSOKOŚCI (NIE WYŻSZEJ ANI NIE NIŻSZEJ) PODAJĄC W TYTULE PŁATNOŚCI NUMER NIP PRZEDSIĘBIORSTWA ZE WSKAZANIEM CZEGO OPŁATA DOTYCZY (NP. WYDANIE ŚWIADECTWA KIEROWCY ORAZ IMIĘ, NAZWISKO KIEROWCY).

Prawidłowe dokonanie opłaty pozwala na terminowe rozpatrzenie wniosku.

Opłaty należy wnosić na rachunek bankowy:
05 1010 1010 0079 7913 9130 5000
Powyższy rachunek będzie jedynym rachunkiem dla ww. opłat od dnia 1 stycznia 2022 r.

{"register":{"columns":[]}}