INFORMACJA 80/2022
12.12.2022
Przypominamy, że przedsiębiorca ma obowiązek zawiadomić Głównego Inspektora Transportu Drogowego o wygaśnięciu świadectwa kierowcy
Świadectwo kierowcy jest ważne jedynie, gdy spełnione są warunki, na których zostało wydane. Jeśli jakikolwiek warunek przestał być spełniony należy je niezwłocznie zwrócić (Blankiet A i B) do Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
Świadectwo traci ważność w przypadku m.in.:
- zrzeczenia się świadectwa;
- śmierci posiadacza świadectwa (zarówno przedsiębiorcy jak i zatrudnionego kierowcy);
- likwidacji albo postanowienia o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy, któremu udzielono świadectwa;
- ustania stosunku pracy z zatrudnionym kierowcą;
- utraty ważności zezwolenia na pracę i braku jego kontynuacji;
- utraty ważności badań lekarskich i psychologicznych;
- wyrejestrowania z ZUS.
Informację o wygaśnięciu świadectwa kierowcy wraz z załącznikami należy przesyłać na adres:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
ul. Rzeszowska 42
37-400 Nisko.