INFORMACJA 87/2023
27.11.2023
Uruchomienie Portalu Klienta iBTM
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego uprzejmie informuje, że w dniu 27 listopada br. został udostępniony Portal Klienta nowego systemu informatycznego iBTM wspierającego pracę biura.
Przez Portal Klienta możliwe jest złożenie wniosków o:
- przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
- wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
- wydanie świadectwa kierowcy;
- wydanie zezwolenia zagranicznego;
oraz złożenie
- informacji dotyczącej wymiany taboru (np. zmiany nr rej. pojazdu lub zmiany prawa dysponowania pjazdem).
Portal Klienta umożliwia obsługę organizacji zrzeszających przewoźników (stowarzyszeń)
w zakresie:
- wydawania zezwoleń zagranicznych w zakresie przyjmowania i zwracania blankietów;
- przypisywania blankietów do przedsiębiorcy poprzez Portal Klienta.
Portal Klienta przewiduje również samodzielne wprowadzenie danych dotyczących rozkładu jazdy linii regularnych (przystanek, adres przystanku, przejścia graniczne, oznaczenia państw, odległości w km między przystankami).
Portal Klienta jest dostępny dla przedsiębiorców po złożeniu wniosku (zał. nr 1), a następnie po utworzeniu konta i jego aktywacji.
Warunkiem otrzymania dostępu do konta na Portalu Klienta jest zapoznanie się oraz zaakceptowanie Regulaminu Portalu Klienta (zał. nr 2)
Na chwilę obecną przewidziano dla przedsiębiorcy możliwość składania wniosku o dostęp do Portalu Klienta wyłącznie dla siebie, tj.
- osoby fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą lub
- osoby reprezentującej przedsiębiorcę wpisanej w dziale 2. rubryka 1 rejestru przedsiębiorców KRS.
Aktualnie przedsiębiorca jako użytkownika Portalu Klienta nie może więc zgłaszać m.in ani prokurentów, ani pracowników
Wnioski o dostęp do Portalu Klienta złożone przez osoby świadczące usługi z zakresu załatwiania spraw w Biurze ds. Transportu Drogowego, a także dla pracowników lub prokuretntów przedsiębiorcy nie będą rozpatrywane. Na późniejszym etapie funkcjonowania nowego systemu dostęp do Portalu Klienta dla ww. będzie sukcesywnie przydzielany, o czym poinformujemy w osobnym komunikacie.
Wnioski o dostęp do Portalu można złożyć:
W postaci papierowej:
- podpisane własnoręcznie czytelnym podpisem przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprzentacji określonego w KRS lub CEIDG
- na Sali Obsługi (stanowiska 7 i 8) w godzinach od 8:00 do 15:00,
- tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską
W postaci elektronicznej:
- podpisane podpisami elektronicznymi (np. profilem zaufanym) przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprzentacji określonego w KRS lub CEIDG, doręczając elektronicznie poprzez pismo ogólne:
https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne/
https://www.biznes.gov.pl/pl/e-uslugi/00_0000_00
.
Dodatkowo wskazujemy, że wnioski wysłane drogą mailową nie będą rozpatrywane.
Zachęcamy do składnia wniosków osobiście na Sali Obsługi Klienta, a także drogą elektroniczną.
Wnioski składane w postaci papierowej zalecamy wypełnić na komputerze. Należy potem wydrukować i podpisać własnoręcznie czytelnie przez wszytstkie wymagane osoby zgodnie ze sposobem reprezentacji przedsiębiorcy określonym w KRS lub CEIDG.
Wnioski składne w postaci elektronicznej prosimy wypełnić na komputerze, zapisać i załączyć do pisma ogólnego przekazywanego do urzędu.
Jeśli wniosek jest składany w postaci elektronicznej, prosimy nie drukować, nie nanosić podpisu własnoręcznego i nie skanować. Wniosek w postaci elektronicznej po wypełnieniu i zapisaniu należy podpisać podpisem elektronicznym, np. profilem zaufanym. Muszą być podpisy elektronicznie wszystkich osób zgodnie ze sposobem reprezentacji przedsiębiorcy określonym w KRS lub CEIDG. Jeśli wymagany jest podpis tylko jednej osoby podpis elektroniczny można złożyć przy wysyłaniu pisma ogólnego do urzędu.
W celu ułatwienia obsługi Portalu Klienta uprzejmie prosimy o zapoznanie się z przygotowaną krótką broszurą informacyjną (zał. nr 3). Niezależnie od powyższego planowane jest przeprowadzenie cyklicznych szkoleń w trybie on-line z obsługi Portalu Klienta oraz składania poszczególnych wniosków przez pracowników Biura ds. Transportu Międzynarodowego.
O terminie szkoleń oraz sposobie zapisu na nie poinformujemy w osobnym komunikacie.
W przypadku problemów technicznych prosimy o kontakt mailowy pod adresem: portal.klienta@gitd.gov.pl .
Materiały
Wniosek o udzielenie dostępu do portaluWniosek_PK1_v_11_z_29112023.pdf 2.92MB Regulamin Portalu Klienta
Regulamin_Portalu_Klienta_13122023.docx 0.03MB Broszura informacyjna - Instrukcja użytkownika Portalu Klienta dla przedsiębiorcy
Broszura_informacyjna__-_Instrukcja_użytkownika_PK_dla_przedsiębiorcy_13122023.pdf 0.99MB