W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania buraczana w toku

30.12.2009

W dniu 29 grudnia Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Szczecinie przeprowadził wspólne działania kontrolne wraz ze strażnikami międzygminnymi z Pyrzyc i policjantami z KPP Pyrzyce. Podjęcie wspólnej inicjatywy spowodowały interwencje wpływające do gminy o niszczeniu dróg przez przeładowane pojazdy przewożące buraki. Koleiny powstają głównie w warstwach asfaltowych na odcinkach dróg w miejscach, gdzie wywoływane są zwiększone naprężenia, np. na skrzyżowaniach dróg, wzniesieniach, długich podjazdach oraz miejscach postoju ciężkich pojazdów samochodowych (parkingi, pobocza dróg), gdzie oprócz działania sił pionowych pochodzących od ciężaru pojazdów i ładunków, występują duże siły poziome. Wskutek obciążenia transportem drogowym i przenikania wody, warstwa podbudowy drogi ulega rozluźnieniu, a następnie destrukcji, natomiast nawierzchnia bitumiczno-asfaltowa drogi deformacji i popękaniu. W konsekwencji powstają koleiny i odkrycia podbudowy. Poza tym zjawisko przeładowywania pojazdów jest prowadzeniem nieuczciwej konkurencji w stosunku do innych przewoźników. Kosztem przeładowania pojazdów obniża się frachty, przez co uczciwych przewoźników stawia się na pozycji przegranych podczas negocjacji stawek za przewóz. W efekcie podjętych działań zatrzymano do kontroli dwa pojazdy przewożące buraki do cukrowni w Kluczewie. Po zważeniu i odjęciu możliwych błędów ważenia, okazało się że posiadają one masę: pierwszy 48, 07 tony, drugi 51, 46 tony. Po naszych drogach dozwolony jest ruch pojazdów, których dmc nie przekracza 40 ton. Oprócz niszczenia infrastruktury drogowej, istotny jest również aspekt bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Reakcja na kierowanie przeciążoną ciężarówką znacznie odbiega od nieprzeładowanego pojazdu - wydłuża się droga hamowania ciężarówki przeciążonej. Oba pojazdy należały do tego samego przewoźnika. Obecnie ITD Szczecin prowadzi postępowanie administracyjne. Przewoźnikowi grozi kara za naruszenie przepisów ustawy o drogach publicznych w wysokości 70 100 złotych oraz naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym - niepoddanie obowiązkowemu sprawdzeniu tachografu i niewystawienie kierowcom zaświadczeń o spełnieniu wymagań postawionych kierowcom? 2 000 złotych. Za nadmiernie zużyty bieżnik opon zatrzymano dwa dowody rejestracyjne.
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
11.10.2021 18:52 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
11.10.2021 18:52 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}