W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Karciane kombinacje

31.05.2022

Dwóch tureckich kierowców wielokrotnie jechało za długo i bez wymaganych przerw. Aby ukryć jazdę niezgodną z przepisami regulującymi czas pracy, posługiwali się dwoma kartami kierowcy. Kontrole inspektorów małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego wykazały sporo naruszeń, za które kierowcy zostali ukarani mandatami. Wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne.

Ciężarówka skontrolowana w Chyżnym przez nowotarskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Po lewej zatrzymany zespół pojazdów, po prawej furgon ITD. Obok droga.

W poniedziałek (30 maja) inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego, w Chyżnym na krajowej „siódemce”, zatrzymali zestaw pojazdów, należący do tureckiego przewoźnika. Ciężarówką wykonywany był międzynarodowy przewóz drogowy z Polski do Turcji. Analiza danych cyfrowych z karty kierowcy oraz tachografu cyfrowego wykazała, że w okresie objętym kontrolą mężczyzna posługiwał się dwoma kartami kierowcy. Obie należały do niego i były ważne. Jedna z kart okazanych inspektorom ITD była duplikatem. Kontrola wykazała poważne naruszenia z zakresu czasu pracy. Mężczyzna przekroczył dzienny czas prowadzenia pojazdu powyżej 8 godzin łącznie o 33 godz., a maksymalny czas jazdy bez przerwy o 4 godz. i 10 min, natomiast wymagany odpoczynek dzienny skrócił w sumie o 7 godz. i 51 min. Kierowca został ukarany mandatem karnym, a wobec przewoźnika zostało wszczęto postępowanie administracyjne.

Natomiast w czwartek (26 maja) inspektorzy z tego samego oddziału małopolskiej ITD, tym razem w Spytkowicach na krajowej „siódemce”, zatrzymali zespół pojazdów należący także do tureckiego przewoźnika. Wykonywany był nim przewóz drogowy z Polski do Turcji. W tym przypadku analiza danych cyfrowych z karty kierowcy oraz tachografu również wykazała, że turecki kierowca posługiwał się więcej niż jedną kartą. Obie należały do niego. Jedna z kart była duplikatem. Inspektorzy małopolskiej ITD stwierdzili sporo naruszeń popełnionych przez kierowcę w okresie objętym kontrolą. Dzienny czas prowadzenia pojazdu powyżej 10 godzin mężczyzna przekroczył o 23 godz. i 23 min, natomiast maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy o 2 godz. i 25 min. Poza tym skrócił wymagany okres odpoczynku dziennego w sumie o 7 godz. i 17 min, a regularny okres odpoczynku tygodniowego o 6 godz.  i 24 min. Oprócz tego turecki kierowca przekroczył 6 kolejnych okresów 24-godzinnych od poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku o ponad 51 godz. Mężczyznę ukarano mandatem karnym. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}