Czy w sytuacji w której karta kierowcy ulegnie uszkodzeniu, kierowca może wykonywać przewozy drogowe także na podstawie wydruków także po powrocie do bazy czy, w razie uszkodzenia karty dopuszczalnym jest jedynie powrót do bazy przedsiębiorstwa?
Zgodnie z art. 29 ust. 4 i ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w przypadku gdy karta kierowcy została uszkodzona, działa wadliwie, została zagubiona lub skradziona, kierowca musi w terminie siedmiu dni kalendarzowych wystąpić o kartę zastępczą do właściwych organów w państwie członkowskim swojego normalnego miejsca zamieszkania. Organy te wydają kartę zastępczą w ciągu ośmiu dni roboczych od dnia otrzymania szczegółowego wniosku o jej wydanie. W sytuacjach określonych w ust. 4 kierowca może kontynuować jazdę bez karty kierowcy przez maksymalnie 15 dni kalendarzowych lub w dłuższym okresie, jeśli konieczny jest powrót pojazdu do bazy, pod warunkiem że kierowca może wykazać brak możliwości przedstawienia lub użycia karty podczas tego okresu. Oznacza, to że przypadku uszkodzenia karty dopuszczalnym jest prowadzenie pojazdu bez karty zawsze przez 15 dni ( siedem dni dla kierowcy o wystąpienie o kartę zastępczą plus 8 dni dla organów na wydanie karty zastępczej) a dłużej wyłącznie do momentu powrotu bazy przedsiębiorstwa.