Komunikat na zakończenie drugiej edycji szkolenia kandydatów na inspektorów.
04.04.2003
Pierwszych 80 inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego rozpoczęło pracę na drogach w dniu 1 października 2002 roku. Przez 6 miesięcy pracy skontrolowali ponad 24 tysiące pojazdów i nałożyli na przewoźników w drodze decyzji administracyjnej kary na kwotę ponad 14 mln PLN. Warszawa, 04.04.2003 r. Rzecznik Prasowy. Głównego Inspektora Transportu Drogowego. GITD/BGI/RP? 09/2003. Komunikat na zakończenie drugiej edycji szkolenia kandydatów na inspektorów. Inspekcji Transportu Drogowego. Pierwszych 80 inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego rozpoczęło pracę na drogach w dniu 1 października 2002 roku. Przez 6 miesięcy pracy skontrolowali ponad 24 tysiące pojazdów i nałożyli na przewoźników w drodze decyzji administracyjnej kary na kwotę ponad 14 mln PLN. Najczęstsze naruszenia dotyczyły braku karty opłaty drogowej, braku elementów obowiązkowego wyposażenia przy przewozie materiałów niebezpiecznych, braku zaświadczenia na wykonywanie przewozów na potrzeby własne. Bardzo często przewoźnicy nie przestrzegali przepisów ustawy o czasie pracy kierowców. Dnia 4 kwietnia 2003 roku zakończyło się kolejne 6-miesięczne szkolenie kandydatów na inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Przyszli inspektorzy zostali wyłonieni na drodze wieloetapowej selekcji spośród kilku tysięcy chętnych. Musieli mieć ukończone 25 lat, posiadać obywatelstwo polskie, mieć nienaganną opinię oraz nie mogli być karani za przestępstwo popełnione umyślnie. Warunkiem koniecznym było również posiadanie co najmniej wykształcenia średniego. Półroczne szkolenie było prowadzone przez najwyższej klasy polskich specjalistów, przy widocznej pomocy francuskich i niemieckich inspektorów. Podczas wykładów kursanci zdobywali wiedzę z zakresu przepisów kodeksu drogowego, kontroli dokumentów, warunków technicznych pojazdów, kodeksu pracy, czasu pracy i odpoczynku kierowców, warunków przewozu materiałów niebezpiecznych, transportu zwierząt, odpadów, dostępu do rynku i zawodu (licencje, zezwolenia) i innych tematów niezbędnych w codziennej pracy inspektora. Ośmiotygodniowa teoria przeplatała się z 16-tygodniową praktyką na drogach, w trakcie której kandydaci na inspektorów poznawali swoją przyszłą codzienną pracę. Kandydaci na inspektorów uczestniczyli również w zajęciach z pierwszej pomocy oraz taktyk i technik interwencji. Dotychczasowa działalność Inspekcji wpłynęła znacząco na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przyczyniła się do stworzenia warunków uczciwej konkurencji na rynku usług transportowych. W kwietniu na drogach pojawi się nowych 80 inspektorów ITD, co w aspekcie zbliżających się wakacji pozwoli również na dokładniejsze kontrole autokarów turystycznych. Do zadań Inspekcji należy między innymi kontrola:. stanu technicznego pojazdów wykonujących transport drogowy;. przestrzegania przepisów dotyczących okresów prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przerw oraz czasu odpoczynku kierowcy;. przestrzegania szczegółowych zasad i warunków transportu zwierząt, przewozów towarów niebezpiecznych (ADR), przewozów szybko psujących się artykułów żywnościowych (ATP), transportu odpadów. Inspektorzy ITD mają również uprawnienia do kontrolowania przedsiębiorstw transportowych. Rzecznik Prasowy. Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Alvin Gajadhur. dziennikarze 1 27, 28 kB.
Materiały
dziennikarzedziennikarze_1.pdf 0.03MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 11.10.2021 18:44 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 11.10.2021 18:44 administrator gov.pl