W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Międzynarodowe przewozy bez zezwoleń

07.12.2022

Zezwolenia EKMT okazane w trakcie kontroli ciężarówek tureckiego i serbskich przewoźników nosiły ślady fałszerstwa, a dokument przedstawiony przez kierowcę kazaskiego zespołu pojazdów był wypełniony nieprawidłowo. Kontrole przeprowadzone przez inspektorów lubuskiej i podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego zakończyły się skierowaniem pojazdów na parking strzeżony do czasu przedstawienia prawidłowych zezwoleń.

Jeden z zespołów pojazdów zatrzymany do kontroli przez inspektorów z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gorzowie Wlkp.

We wtorek (6 grudnia) na ekspresowej „trójce” koło Gorzowa Wlkp. inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali trzy ciężarówki – tureckiego i serbskich przewoźników, którymi był wykonywany transport towarów z Turcji i Serbii do Szwecji. Co prawda, w trakcie kontroli kierowcy okazali zezwolenia EKMT, ale inspektorzy stwierdzili, że w każdym z 3 przypadków zostały one najprawdopodobniej sfałszowane. Mężczyźni nie mieli innych zezwoleń, które uprawniałyby do wykonywania tych przewozów. W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa kierowców przekazano do dalszych czynności funkcjonariuszom Policji. Wobec przewoźników zostaną wszczęte postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kar finansowych. 

Zastrzeżenia do okazanego zezwolenia na wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego na terytorium Polski mieli także inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku. Kilka dni wcześniej w Rzędzianach zatrzymali kazaski ciągnik siodłowy z naczepą. Ciężarówką jadącą ekspresową „ósemką” był wykonywany przewóz z Kazachstanu do Niderlandów. Dokument, który jeden z członków dwuosobowej załogi okazał w trakcie kontroli, wzbudził podejrzenia inspektorów co do trwałości wprowadzonych na blankiecie zezwolenia wpisów odręcznych związanych z identyfikacją przewozu. Przeprowadzone w obecności kierowców próby potwierdziły wypełnienie blankietu dokumentu w sposób nietrwały. Kierowcy przyznali się do używania tzw. „znikopisu” przy wypełnianiu tego zezwolenia. Mogło to umożliwić ewentualne kolejne jego wykorzystanie w przyszłości. Nieprawidłowo wypełniony blankiet zezwolenia skutkuje uznaniem przejazdu jako wykonywany bez zezwolenia. Wobec kazaskiego przedsiębiorstwa transportowego wszczęto postępowanie administracyjne. 

W każdym z przypadków pojazdy zostały skierowane na parking strzeżony do czasu wpłacenia kaucji na poczet kary finansowej i okazania prawidłowego zezwolenia na wykonanie przewozu.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}