Niebezpieczny przewóz drewna na bieszczadzkich drogach
06.08.2018
Zakazem dalszego przewozu do czasu właściwego zabezpieczenia ładunku - tak zakończyły się kontrole trzech ciężarówek przeprowadzone przez podkarpacką Inspekcję Transportu Drogowego.
W czwartek (2 sierpnia br.) inspektorzy z WITD w Rzeszowie patrolowali bieszczadzkie drogi pod kątem bezpieczeństwa przewozu drewna. Tego dnia zatrzymali do kontroli trzy ciężarówki z przyczepami, których kierowcy transportowali ścięty w lasach surowiec. Jak się okazało transport nie był zgodny z przepisami.
Na jednym z pojazdów dwa pasy mocujące tylko teoretycznie zabezpieczały ładunek, gdyż żaden z nich nie spełniał swojej funkcji.
Wszystkie kontrole zakończyły się bezwzględnym nakazem rozładunku drewna. Kierujący pojazdami zostali ukarani 500-złotowymi mandatami za stwierdzone nieprawidłowości w przewozie.
Przypominamy, że sposób rozmieszczenia oraz zabezpieczania drzewa został precyzyjnie opisany w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku (Dz. U. z 2018, poz. 361). Poprzeczny układ drzewa na pojeździe jest możliwy, gdy ładunek jest przewożony jedynie pomiędzy sztywnymi ścianami bocznymi lub w klatce, przy czym w tym drugim przypadku drewno nie może wystawać przez otwory klatki. Ładunek nie może być wyższy niż sztywne ściany boczne. W kierunku wzdłużnym drewno musi zostać podzielone na sekcje za pomocą sztywnych przegród lub kłonic. Długość ładunku nie może przekraczać 2,55 m. Każdy ładunek należy zabezpieczyć za pomocą co najmniej dwóch odciągów przepasujących od góry z naprężeniem wstępnym wynoszącym co najmniej 400 daN.
Zdjęcia (2)
- Ostatnia modyfikacja:
- 11.10.2021 18:33 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 11.10.2021 18:33 administrator gov.pl