W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nieprawidłowa konfiguracja i masa zestawu

05.05.2023

Ponad 47 ton zamiast dopuszczalnych 40 ważył ciągnik siodłowy z podpiętymi dwoma naczepami podzielnymi. Zestaw o nieprawidłowej konfiguracji - za dużej liczbie pojazdów oraz masie, przewoził dwa kontenery z ładunkiem. Ciężarówkę wycofali tymczasowo z ruchu inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Na pierwszym planie (od lewej): przód i lewy bok ciągnika siodłowego z podpiętymi dwiema naczepami podzielnymi. W tle: przód oznakowanego furgonu wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W czwartek (4 maja) na ekspresowej „piątce” koło Poznania, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli wieloosiowy zestaw z podzielnymi naczepami. „Stonoga” przewoziła ładunek w dwóch kontenerach z Gdańska do Tarnowa Podgórnego. Sama konfiguracja zestawu była niezgodna z polskimi przepisami prawa, ale inspektorzy postanowili sprawdzić również jego tonaż oraz naciski osi na drogę. Ciężarówkę skierowano do punktu kontrolnego przy parkingu na MOP Siekierki. „Stonoga” z przewożonym ładunkiem ważyła 47,15 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Zestaw był zatem za ciężki o 7,15 t. Kierujący nienormatywnym zestawem nie okazał wymaganego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. W tym przypadku powinien mieć zezwolenie kat. V. Jednak w przypadku ładunku podzielnego i tak nie uzyskałby takiego dokumentu. Kierowcy zakazano dalszej jazdy. Mógł odjechać z miejsca kontroli tylko z jedną częścią naczepy, czyli po doprowadzeniu ciężarówki do normatywności. Wobec polskiego przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Grozi mu 15 000 zł kary.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}