W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nieprawidłowe przewozy drewna i koparki

27.10.2022

Zestaw przewożący dłużyce drewna ważył blisko 50 ton zamiast dopuszczalnych 40. Za ciężki był również zespół pojazdów z dużą koparką na gąsienicach. Obie ciężarówki miały też przekroczone dozwolone naciski osi. Nienormatywne przewozy wstrzymali tymczasowo inspektorzy kujawsko-pomorskiej i małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźników zostaną wszczęte postępowania administracyjne.

Na pierwszym planie (od prawej): tył i lewy bok samochodu ciężarowego z naczepą, którym przewożone są dłużyce drewna. W tle: przed ciągnikiem siodłowym stoi oznakowany furgon kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W środę (26 października), na krajowej „dziesiątce” w Karnkowie koło Lipna, patrol ITD zatrzymał do kontroli ciężarówkę przewożącą dłużyce drewna. Już sama ilość ładunku oraz wskazana wartość w dokumencie przewozowym wskazywały, że zestaw może być znacznie przeładowany. Weryfikacja objętości i masy drewna oraz ważenie zespołu pojazdów, potwierdziły przypuszczenia inspektorów. Ciężarówka wraz z ładunkiem ważyła 49,55 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Tak duża masa drewna spowodowała również przekroczenie dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę o 3,6 t. Naciski wynosiły bowiem 21,6 t zamiast 18 t. Nieprawidłowy przewóz wstrzymano do czasu przeładowania nadwyżki drewna na inny pojazd. Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Za stwierdzone naruszenia grozi mu 15 tys. zł kary.

Z kolei we wtorek (25 października), na krajowej „siódemce” w miejscowości Brzuchania koło Miechowa, patrol ITD zatrzymał do kontroli ciężarówkę przewożącą dużą koparkę gąsienicową. Zestaw wraz z ładunkiem ważył 43,9 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Naciski grupy potrójnej osi naczepy na drogę wynosiły 27,85 t zamiast dozwolonych 24 t. Zespół pojazdów z ładunkiem był również za długi, za szeroki i za wysoki. Oprócz tego inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy za nadmiernie zużyty bieżnik opon. Nieprawidłowy transport został wstrzymany, a kierowcę ukarano mandatem karnym. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne. Grozi mu kara w łącznej wysokości 25 tys. zł.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}