Nieprawidłowy transport kruszywa
10.06.2020
Blisko 32 tony zamiast dopuszczalnych 26 ważyła ciężarówka z kruszywem. Za duży tonaż spowodował także przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę o prawie 7 ton. Wywrotkę wycofali z dalszej jazdy inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
We wtorek (9 czerwca) na odcinku drogi krajowej numer 75 w Niepołomicach patrol ITD zatrzymał do kontroli ciężarówkę, którą przewożono kruszywo. Jak się okazało podczas ważenia trzyosiowa wywrotka była przeładowana. Auto o dopuszczalnej masie całkowitej do 26 ton ważyło z ładunkiem 31,9 tony. Taki tonaż spowodował również przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę o prawie 6,9 tony. Samochód ten przyczyniał się więc do szybszej degradacji nawierzchni dróg (powstawania kolein i spękań).
Nieprawidłowy transport wstrzymano - ciężarówkę skierowano na wyznaczony parking strzeżony w celu przeładowania nadwyżki kruszywa na inny pojazd. Za ujawnione nieprawidłowości wobec przewoźnika drogowego zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Przedsiębiorcy grozi do 25 tysięcy złotych kary. 500-złotowym mandatem ukarano też kierowcę przeciążonej wywrotki.