W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Niesprawna „gruszka” pełna betonu

02.06.2020

43,5 tony zamiast dopuszczalnych 32 ważyła betoniarka zatrzymana przez patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego na miejskim fragmencie krajowej „dziewiątki” w Radomiu. Przy jednym z kół przeciążonej o 11,5 tony ciężarówki brakowało również nakrętek i urwane były tzw. szpilki. Koło mogło w każdej chwili urwać się podczas jazdy. Z powodu przekroczenia tonażu funkcjonariusze zatrzymali także wywrotkę i samochód dostawczy.

We wtorek (2 czerwca) inspektorzy ITD patrolując ulice Radomia zatrzymali trzy pojazdy z powodu podejrzenia niewłaściwej wagi. Niechlubnym rekordzistą tym razem była czteroosiowa "gruszka" z betonem. Ciężarówka zatrzymana do kontroli na ul. Żółkiewskiego, czyli krajowej "dziewiątce", ważyła z ładunkiem 43,5 tony zamiast dopuszczalnych 32 ton. Tak duży tonaż spowodował także przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę o 10,7 tony (nacisk wynosił 29,7 tony zamiast 19 ton). W trakcie kontroli stanu technicznego betonomieszarki inspektorzy zauważyli niebezpieczną usterkę - przy jednym z kół brakowało nakrętek a tzw. szpilki były urwane. Tak duże przeciążanie auta mogło w każdej chwili doprowadzić do urwania się koła podczas jazdy. Za niszczenie nawierzchni dróg i zły stan techniczny ciężarówki przewoźnikowi grozi w sumie 17 tys. zł kary. Funkcjonariusze ukarali kierowcę mandatem, zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i wstrzymali niewłaściwy przewóz betonu.

Tego samego dnia ten sam patrol ITD zatrzymał w Nowej Woli Gołębiowskiej czteroosiową wywrotkę z nadmiarem ładunku. Ciężarówka ważyła 40,9 tony zamiast dopuszczalnych 34 ton. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 6,9 tony spowodowało również przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 6,5 tony (nacisk wynosił 25,5 tony zamiast 19 ton). W tym przypadku przewoźnikowi grozi 15 tys. zł kary. Kierowca został ukarany mandatem i otrzymał zakaz dalszej jazdy do czasu doprowadzenia auta do wagi zgodnej z przepisami.

Na wagę radomskiej ITD inspektorzy skierowali też samochód dostawczy o DMC do 3,5 tony. Bus z ładunkiem ważył 5,2 tony. Kierującego ukarano mandatem i mógł odjechać z miejsca kontroli drogowej po przeładowaniu nadmiaru towaru na inne auto.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}