W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Odpowiedź na listy przewoźników skierowane do Ministra Transportu

27.09.2007

W odpowiedzi na skierowane do Ministra Transportu Jerzego Polaczka listy środowisk przewoźników z dnia 18 września 2007 r. i 20 września 2007 r., wyjaśniamy:. Nieprawdą jest, że Główny Inspektor Transportu Drogowego obraził przewoźników drogowych. W swoich wypowiedziach pan Paweł Usidus powoływał się na konkretne ustalenia kontroli przeprowadzonych przez ITD. Do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego docierają liczne listy,. w których kierowcy skarżą się, że są zmuszani przez swoich pracodawców do łamania przepisów o czasie pracy. Te fakty znajdują również potwierdzenie w kontrolach przeprowadzonych przez Inspekcję. W ocenie Głównego Inspektora Transportu Drogowego, niektórzy przewoźnicy, aby skrócić czas dostarczania ładunku, działają przeciwko bezpieczeństwu drogowemu, między innymi wydłużając niebezpiecznie czas pracy kierowców. Główny Inspektor zawsze był i jest otwarty na wszelkie sugestie płynące ze środowiska transportowego. Pan Paweł Usidus przez cały czas konsultuje z organizacjami zrzeszającymi przewoźników drogowych inicjatywy legislacyjne, w celu udoskonalenia obowiązujących przepisów. Wszystkie bez wyjątku decyzje administracyjne o nałożeniu kar pieniężnych wydawane zarówno przez wojewódzkich inspektorów transportu drogowego jak i Głównego Inspektora, spełniają wymogi określone w polskim kodeksie postępowania administracyjnego i przytoczonym przez autora listu Europejskim Kodeksie Dobrej Administracji. Zawierają one bowiem obszerne uzasadnienie stanu faktycznego i prawnego, przytoczenie dowodów, istotnych faktów i podstaw prawnych, na których organ administracji oparł się, wydając swoje rozstrzygnięcie. Przewodniczący OZPTD w swoim liście uzasadnia nieprzestrzeganie przez kierowców norm prowadzenia pojazdu złym stanem polskich dróg i brakiem bezpiecznych parkingów. Taki argument nie może być w ocenie Głównego Inspektora okolicznością uzasadniającą łamanie przepisów prawa. Inspekcja konsekwentnie realizuje zadania wynikające z ustawy o transporcie drogowym, co narusza interesy niektórych przewoźników, którzy czuli się dawniej bezkarni. Ataki przewoźników na Głównego Inspektora Transportu Drogowego rozpoczęły się po kontroli ITD w kilku firmach transportowych wcześniej nie kontrolowanych, w wyniku których inspektorzy transportu drogowego wykryli szereg nieprawidłowości związanych głównie z czasem pracy kierowców. ITD będzie nadal przeprowadzała kontrole i nadal informowała opinię publiczną o nieprawidłowościach stwierdzanych przez inspektorów transportu drogowego. Bowiem bezpieczeństwo na drogach, ochrona życia i zdrowia kierowców i pasażerów jest dla Inspekcji dobrem najwyższym i jakiekolwiek próby zastraszenia inspektorów nie zatrzymają działań Inspekcji.
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
11.10.2021 18:45 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
11.10.2021 18:45 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}