Oświadczenie GITD
20.11.2014
W związku z dzisiejszym artykułem w Dzienniku Gazecie Prawnej "Urzędnik wykłada milion na biurko", Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że pomimo otrzymanych kompleksowych danych w żądanym zakresie, w tekście pojawiły się nierzetelne, wprowadzające czytelnika w błąd informacje.
1. Redaktor Mariusz Gierszewski otrzymał pełne informacje dot. zakresu działalności Inspekcji Transportu Drogowego. Został poinformowany, że podstawową działalnością ITD jest kontrola tzw. ciężkiego transportu, a nie jedynie kontrola prędkości.
2. Nie jest prawdą, że meble, które mają cztery lata będą wyrzucone.
3. DGP nie podał otrzymanej od GITD informacji, że pracownicy Biura ds. Transportu Międzynarodowego korzystają nawet z kilkunastoletnich, rozpadających się mebli, zatem duża część zamówienia będzie przeznaczona na potrzeby w/w biura.
4. Należy podkreślić, że Najwyższa Izba Kontroli oceniła pozytywnie pod względem gospodarności przetargi przeprowadzone przez GITD.
5. Roczny budżet GITD na rok 2014 wynosi 132 985 000 zł a nie jak podano w tekście 140 milionów złotych.
6. Umowa najmu na nową siedzibę GITD została podpisana na 66 miesięcy, a nie na 3 lata (36 miesięcy). Jednocześnie należy zaznaczyć, że budynek do którego przeniesie się GITD został wybudowany w 2008 r.
7. Zdecydowana większość aktualnie używanych mebli będzie użytkowana w nowej siedzibie GITD.
8. Działalności GITD nie można oceniać pod kątem wysokości wpływów budżetowych, gdyż system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym powstał po to, aby poprawić bezpieczeństwo na drogach. I to podstawowe zadanie zostało spełnione.
- Ostatnia modyfikacja:
- 11.10.2021 17:55 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 11.10.2021 17:55 administrator gov.pl