Porozumienie między GUM i GITD podpisane
22.09.2021
Główny Inspektor Transportu Drogowego i Prezes Głównego Urzędu Miar podpisali dziś porozumienie o współpracy. Wspólne inicjatywy w obszarze nadzoru nad stosowaniem tachografów mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa w transporcie drogowym.
Podpisane dziś (22 września) porozumienie dotyczy istotnego dla Inspekcji Transportu Drogowego, ale również branży transportowej, obszaru bezpieczeństwa.
Dziś, nasza współpraca nabiera realnego kształtu, a przez to nasze działania będą miały większą skuteczność. Mam nadzieję, że potencjał obu instytucji, które łączy wspólny cel, doprowadzi między innymi do zwiększenia wpływu na promowanie uczciwej konkurencji w sektorze transportu drogowego, na polepszenie warunków pracy kierowców, a w konsekwencji na wzrost bezpieczeństwa drogowego - podkreślił Prezes GUM, prof. Jacek Semaniak.
Współpraca ma obejmować m.in. wymianę specjalistycznej wiedzy oraz doświadczeń, porad eksperckich i konsultacji, organizacji szkoleń i kursów, oraz inicjatyw usprawniających funkcjonowanie branży transportowej w obszarze stosowania tachografów.
Inspekcja od lat prowadzi działania, które pomagają tworzyć warunki do przestrzegania zasad uczciwej konkurencji w transporcie drogowym. Przywiązujemy szczególną uwagę do ograniczenia liczby naruszeń dotyczących norm czasu pracy i stosowania tachografów. Inspektorzy ITD mają ogromną wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Są specjalistami na skalę europejską w wykrywaniu manipulacji i ingerencji w urządzenia rejestrujące. - ocenia Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego. Mam nadzieję, że nasza współpraca, opierająca się na tak szerokiej wiedzy eksperckiej, przyniesie wymierne efekty i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i poprawę warunków socjalnych kierowców - dodaje Szef ITD.
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku inspektorzy ITD przeprowadzili ponad 111 tys. kontroli drogowych, stwierdzając blisko 67 tys. naruszeń. Połowa z nich dotyczy nieprzestrzegania przez kierowców przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdów oraz obowiązkowych przerw i odpoczynków, a blisko 34 proc. naruszeń związanych z nieprawidłowym używaniem urządzeń rejestrujących.