W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przekroczony tonaż

29.07.2022

Pojazdy zatrzymane do kontroli przez inspektorów warmińsko-mazurskiej i dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego były przeciążone. Dostawczak ważył o ponad 1 t za dużo, a pojazd asenizacyjny nie dosyć, że dopuszczalną wagę przekroczył o blisko 3 t, to na dodatek złamał obowiązujący na drodze zakaz tonażowy.

Sprawdzenie wagi pojazdu asenizacyjnego, zatrzymanego przez patrol dolnośląskiej ITD. W centrum pojazd, na inspekcyjnych przenośnych wagach sprawdzana jest pierwsza oś pojazdu. Na wysokości kabiny kierowcy stoi inspektor ITD i odczytuje wynik.

W czwartek (28 lipca), na ekspresowej „siódemce” w okolicy Sopli, inspektorzy z iławskiego oddziału warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli dostawczaka, którym przewożono wentylatory. Dopuszczalna ładowność pojazdu wynosiła 550 kg. W związku z podejrzeniem przeładowania, pojazd został skierowany na inspekcyjne wagi. Zamiast maksymalnie 3,5 t, rzeczywista masa całkowita była o 1,3 t większa. Dopuszczalna ładowność została przekroczona aż o 2,05 t. Kierowca został ukarany mandatem karym. Do czasu doprowadzania pojazdu do normatywności, dalsza jazda nie była możliwa.

Dzień wcześniej, inspektorzy dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego, na wniosek mieszkańców gminy Kąty Wrocławskie, sprawdzali, czy kierowcy pojazdów ciężarowych stosują się do ograniczeń tonażowych, które obowiązują na drodze wojewódzkiej nr 347. W Sadkówku wrocławscy inspektorzy ITD, poruszając się nieoznakowanym radiowozem, zatrzymali do kontroli 3-osiowy pojazd asenizacyjny. Wstępna weryfikacja wagi potwierdziła przypuszczenia inspektorów ITD, że pojazd nie tylko jest za ciężki na odcinek drogi, którym jechał, ale także jest przeładowany. W miejscu, gdzie pojazd ciężarowy został zatrzymany, obowiązuje ograniczenie tonażowe do 25 t.  Po zważeniu okazało się, że rzeczywista masa pojazdu o dmc do 26 t była o 2,7 t większa. Kierowca został ukarany mandatem karnym. Wobec podmiotu wykonującego przewóz wszczęto postępowanie administracyjne.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}