W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przeładowane i nie w pełni sprawne

16.03.2022

Pięć pojazdów o zdecydowanie zawyżonym tonażu zatrzymali inspektorzy zachodniopomorskiej i dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. W dwóch przypadkach zastrzeżenia dotyczyły także stanu technicznego. Dalsza jazda przeładowanych pojazdów możliwa była po częściowym rozładunku przewożonych towarów.

Jeden ze skontrolowanych przez dolnośląskich inspektorów ITD zestawów. Po lewej zatrzymana ciężarówka, po prawej inspekcyjny furgon. W tle zaparkowane na przydrożnym parkingu samochody ciężarowe.

We wtorek (15 marca) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Szczecinie na terenie stolicy województwa zachodniopomorskiego skontrolowali wagę i stan techniczny kilkudziesięciu dostawczaków. Jeden z pojazdów o dmc do 3,5 t okazał się mocno przeładowany. Urządzenie pomiarowe wskazało wagę 4,4 t. Kierowca został ukarany mandatem karnym. Mógł kontynuować jazdę po przeładowaniu nadmiaru towaru na inny samochód. 

Zdecydowanie za ciężkie pojazdy wycofali tymczasowo z ruchu także inspektorzy dolnośląskiej ITD. W piątek (11 marca)  na ekspresowej „trójce”, na terenie powiatu legnickiego, funkcjonariusze z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu zatrzymali dwa pojazdy o dmc do 3,5 t. Rzeczywista waga pojazdów była większa od dopuszczalnych parametrów o 1,2 t. W jednym przypadku inspektorzy ITD mieli także zastrzeżenia do stanu technicznego. W skontrolowanym pojeździe nie działały światła obrysowe przednie, boczne oraz tylne, a także niesprawny był hamulec pomocniczy.

Mocno przeładowane były także zatrzymane do kontroli dwie ciężarówki. Jedną z nich przewożono gotowe łazienki. Zamiast maksymalnie 40 ton, zestaw ważył więcej o 3,25 t. Druga, załadowana kolejowymi odpadami, była za ciężka o 1,25 t. W tym przypadku nieprawidłowości było więcej. Brakowało właściwego oznakowania zespołu pojazdów tablicą z napisem „ODPADY”, a przyczepa od kilku dni nie miała ważnego badania technicznego. Na dodatek kierowca zestawu czterokrotnie naruszył dopuszczalny czasu jazdy ciągłej w ostatnim czasie. Kontrole zakończyły się zatrzymaniem dwóch dowodów rejestracyjnych. 

Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a wobec przewoźników, zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie oraz załadowcy wszczęto łącznie 6 postępowań administracyjnych. Dalszy przejazd zbyt ciężkich pojazdów możliwy był po częściowym rozładunku przewożonych towarów.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}