W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przewozy bez zgłoszenia, z usterkami i z nadmiarem ładunku

18.03.2022

Jedną z zatrzymanych ciężarówek przewożono ładunek niezgłoszony wcześniej do systemu SENT. Kontrola innego pojazdu zakończyła się zakazem dalszej jazdy i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Transportowany wywrotką materiał z placu budowy był niezabezpieczony i zdecydowanie za ciężki. Konsekwencje kontroli przeprowadzonych przez inspektorów dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego okazały się przykre nie tylko dla kierowców.

Samochód ciężarowy skontrolowany przez legnickich inspektorów dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Po lewej zatrzymana ciężarówka, po prawej furgon ITD.

W środę (16 marca) na autostradzie A4 inspektorzy z legnickiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli białoruską ciężarówkę. Przewożono nią z Francji do Rosji ponad 19 ton suszu tytoniowego. Przewóz takiego towaru objęty jest monitorowaniem przez Krajową Administrację Skarbową i powinien być zgłoszony w Systemie Elektronicznego Nadzoru Transportu. Należało skorzystać z systemu teleinformatycznego SENT i wypełnić stosowny formularz. W tym przypadku zgłoszenia takiego nie dokonano. Sprawą zajęli się funkcjonariusze KAS. Inspektorzy dolnośląskiej ITD skontrolowali także samochód ciężarowy, którym z Belgii na Litwę przewożone były maszyny rolnicze. W trakcie oględzin stanu technicznego stwierdzili dwa duże pęknięcia tarczy hamulcowej w przednim kole. Usterka była na tyle poważna, że groziła rozerwaniem tarczy przy hamowaniu. Kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i zakazem dalszej jazdy.

Tego samego dnia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego na terenie powiatu legnickiego zatrzymali czteroosiowy pojazd ciężarowy, którym sypki materiał transportowany był z placu budowy na wysypisko. W skrzyni ładunkowej niezabezpieczonej plandeką znajdowały się bryły ziemi zmieszanej z kamieniami, które mogły wypaść z pojazdu w czasie jazdy. Oprócz tego ciężarówka nie została oznakowana tablicą z napisem „ODPADY”. To jeszcze nie wszystko. W trakcie kontroli kierowca nie okazał inspektorom ITD wymaganego dokumentu przewozowego, a po zważeniu wywrotki okazało się, że jest za ciężka. Rzeczywista masa całkowita pojazdu wyniosła 41,5 t, czyli o ponad 7 t za dużo. Kierowca mógł kontynuować przewóz po częściowym rozładunku przewożonego materiału.

Inspektorzy dolnośląskiej  Inspekcji Transportu Drogowego ukarali kierowców mandatami karnymi. Wszczęli także wobec przewoźników, zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie i załadowcy ładunku postępowania administracyjne.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}