SKM2. Wniosek o kontynuację świadectwa kierowcy
Informujemy, że od 1 lipca 2023 r. zmieniły się druki wniosków dla kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony oraz formularz ZZ dla wszystkich postępowań administracyjnych dotyczących świadectw kierowcy. Wnioski zawierające nieaktualne formularze będą obarczone brakami formalnymi.
Więcej informacji w Komunikacie GITD: >> KOMUNIKAT 48 <<
I. Wykaz niezbędnych dokumentów
- Wniosek o wydanie świadectwa kierowcy (SKM2).
- Kopię licencji wspólnotowej.
- Zaświadczenie o zatrudnieniu kierowcy oraz spełnianiu przez kierowcę wymagań, o których mowa w art. 39a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (ZZ), wraz z dokumentami:
- kserokopią orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
- kserokopią orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy. - Kserokopię dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie społeczne kierowcy ZUS ZUA z informacją o wysyłce i potwierdzeniu lub dokument ZUS RCA/RSA z ostatniego miesiąca (w przypadku daty zgłoszenia do obowiązkowego ubezpieczenia społecznego (ZUS ZUA) starszej niż 3 miesiące).
- Kserokopię paszportu (strony z danymi kierowcy).
- Kserokopię prawa jazdy (awers i rewers).
- Dowód uiszczenia opłaty za wydanie świadectwa kierowcy.
II. Złóż wniosek przez internet
III. Opłaty
Okres wydania świadectwa kierowcy | Opłaty |
do 1 roku | 10 zł |
do 2 lat | 15 zł |
do 3 lat | 20 zł |
do 4 lat | 30 zł |
do 5 lat | 40 zł |
Wpłaty należy dokonać na konto NBP:
Nr 05 1010 1010 0079 7913 9130 5000
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa
W tytule przelewu należy bezwzględnie podać numer NIP oraz wskazać czego dotyczy opłata np. wydanie SK dla (imię i nazwisko kierowcy).
Dla osób upoważnionych w imieniu przedsiębiorcy do załatwiania spraw (podpisywania druków, wyrażania woli, składania oświadczeń) – opłatę skarbową w wys. 17 zł - należy wnieść na rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa
Nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
Powyższa informacja nie dotyczy opłaty za przesyłkę kurierską.
IV. Informacje dodatkowe
Wniosek należy przesyłać na adres:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa
W przypadku rozwiązania umowy o pracę należy przesłać pisemną informację oraz zwrócić blankiety A i B wydanego świadectwa kierowcy.
Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U. 2022 poz. 2201);
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił:
- zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej, zmiany danych, o których mowa w art. 7a
- licencji, o której mowa w art. 5b ust. 1 i 2, zmiany danych, o których mowa w art. 8
- nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Zgodnie z art. 35 § 3 kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 775 z późn. zm.):
Załatwienie sprawy następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Materiały
Wniosek o kontynuację/odnowienie świadectwa kierowcy (SKM2)SKM2_01072023_.pdf 0.14MB Zaświadczenie o zatrudnieniu kierowcy (ZZ)
ZZSKM_01072023.pdf 0.11MB