W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

SKM2. Wniosek o kontynuację świadectwa kierowcy

  

 

I. Wykaz niezbędnych dokumentów
  1. Wniosek o wydanie świadectwa kierowcy (SKM2).
  2. Kopię licencji wspólnotowej.
  3. Zaświadczenie o zatrudnieniu kierowcy oraz spełnianiu przez kierowcę wymagań, o których mowa w art. 39a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (ZZ), wraz z dokumentami:
    - kserokopią orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
    - kserokopią orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.
  4. Kserokopię dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie społeczne kierowcy ZUS ZUA z informacją o wysyłce i potwierdzeniu lub dokument ZUS RCA/RSA z ostatniego miesiąca (w przypadku daty zgłoszenia do obowiązkowego ubezpieczenia społecznego (ZUS ZUA) starszej niż 3 miesiące).
  5. Kserokopię paszportu (strony z danymi kierowcy).
  6. Kserokopię prawa jazdy (awers i rewers).
  7. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie świadectwa kierowcy.
II. Złóż wniosek przez internet

 

III. Opłaty
Okres wydania świadectwa kierowcy Opłaty
do 1 roku 10 zł
do 2 lat 15 zł
do 3 lat 20 zł
do 4 lat 30 zł
do 5 lat 40 zł

Wpłaty należy dokonać na konto NBP:
Nr  05 1010 1010 0079 7913 9130 5000

Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa

W tytule przelewu należy bezwzględnie podać numer NIP oraz wskazać czego dotyczy opłata np. wydanie SK dla (imię i nazwisko kierowcy).

 

Dla osób upoważnionych w imieniu przedsiębiorcy do załatwiania spraw (podpisywania druków, wyrażania woli, składania oświadczeń) – opłatę skarbową w wys. 17 zł - należy wnieść na rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa

Nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.

Powyższa informacja nie dotyczy opłaty za przesyłkę kurierską.

IV. Informacje dodatkowe

Wniosek należy przesyłać na adres:

Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa

 

W przypadku rozwiązania umowy o pracę należy przesłać pisemną informację oraz zwrócić blankiety A i B wydanego świadectwa kierowcy.

Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U. 2022 poz. 2201);

Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił:

  • zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej, zmiany danych, o których mowa w art. 7a
  • licencji, o której mowa w art. 5b ust. 1 i 2, zmiany danych, o których mowa w art. 8

    - nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

 

 

Zgodnie z art. 35 § 3 kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 775 z późn. zm.):
Załatwienie sprawy następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

  

Materiały

Wniosek o kontynuację/odnowienie świadectwa kierowcy (SKM2)
SKM2​_01072023​_.pdf 0.14MB
Zaświadczenie o zatrudnieniu kierowcy (ZZ)
ZZSKM​_01072023.pdf 0.11MB
{"register":{"columns":[]}}