W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie grupy roboczej ECR Tacho Web Group w Brukseli

05.01.2018

W dniach 12-13 grudnia 2017 r., w Brukseli (Belgia), odbyło się spotkanie grupy roboczej Tacho Web Group Euro Contrôle Route (ECR), w którym uczestniczyli przedstawiciele Belgii, Francji, Holandii, Niemiec i Polski.

W pierwszej części spotkania, podobnie jak na spotkaniu poprzednim, dyskutowano na temat systemu DSRC (Dedicated Short Range Communications) stanowiącego podstawę funkcjonowania tachografów najnowszej generacji, tzw. Inteligentnych tachografów (Smart Tachographs), w ramach prowadzonych mobilnie kontroli drogowych. Podczas dyskusji zwrócono uwagę na konflikt częstotliwości systemu DSRC w stosunku do wykorzystywanych w niektórych krajach członkowskich systemów poboru opłat drogowych na płatnych odcinkach dróg (Toll Roads Systems), co może skutkować zakłóceniami podczas wymiany danych.

Kolejnym aspektem poruszonym na spotkaniu było omówienie pokładowego systemu ważenia pojazdów (OBW-On Board Weighing System), który zostanie wprowadzony na terenie Wspólnoty wraz z systemem inteligentnych tachografów. Podczas dyskusji stwierdzono, że omawiany system nie jest w pełni dostosowany do przepisów obowiązujących w krajach członkowskich, gdyż system ten określa tylko i wyłącznie wagę całkowitą pojazdu bez rozgraniczenia na wagę poszczególnych osi pojazdu, których to wartości są kontrolowane podczas kontroli drogowych.

Następnie omówione zostały coraz bardziej powszechne manipulacje w systemach SRC (Selective Catalytic Reduction, tj. selektywna redukcja katalityczna) przy wykorzystaniu emulatorów AdBlue. Wiodącą rolę w wykrywaniu powyższych manipulacji systemu SRC odgrywają służby kontrolne z Polski i Danii. Szczególną uwagę zwrócono na prezentację Inspekcji Transport Drogowego przedstawioną podczas poprzedniego spotkania, stawiając ją jako swoisty "podręcznik" dla służb kontrolnych krajów Unii Europejskiej.

Drugi dzień spotkania rozpoczął się od przedstawienia komunikatu Komisji Europejskiej odnośnie wytycznych dotyczących typu tachografu, który ma być zainstalowany i stosowany w pojazdach zarejestrowanych w państwach członkowskich, które są wykorzystywane przy przewozie osób oraz transporcie towarów w transporcie drogowym zgodnie z rozporządzeniem WE 561/2006.

Następnie przedstawione zostały statystyki i analizy nowych przypadków zaawansowanych technicznie manipulacji w urządzeniach rejestrujących (tachografach), które stają się coraz częściej wykorzystywane przez przedsiębiorstwa transportowe podczas realizacji przewozów drogowych.

W kolejnej części omówiony został dokument KIWA prezentujący zalety inteligentnych tachografów (Smart Tachographs). Przedstawiono cechy nowych urządzeń takie jak większa funkcjonalność, większe możliwości przy egzekwowaniu prawa, prywatność i bezpieczeństwo przy przechowywaniu oraz wczytywaniu danych, niskie koszty eksploatacyjne, przyjazność dla użytkowników.

Ostatnim punktem spotkania było omówienie warsztatów dotyczących manipulacji w urządzeniach rejestrujących (tachografach) - Euro Contrôle Route - Master Class (digital tachograph fraud), które odbyły się w dniach 9-13 października 2017 roku w Osnabrück (Niemcy). Spotkanie zostało ocenione bardzo dobrze zarówno pod względem merytorycznym jaki i organizacyjnym. W związku z powyższym omówiono przygotowania do kolejnego jubileuszowego (10-tego) spotkania Master Class 2018, które również odbędzie się w Osnabrück (Niemcy).

Następne spotkanie grupy roboczej ECR TWG odbędzie się w dniu 7 lutego 2018 r. w Brukseli.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
16.09.2021 16:00 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
16.09.2021 16:00 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}