W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Elektronizacja zezwoleń EKMT od 2026 r. Szkolenie dla przewoźników wykonujących przewozy na podstawie zezwoleń EKMT z obsługi systemu teleinformatycznego ECMT Digital System.

10.01.2025

INFORMACJA 4/2025

Informujemy, że w ramach Międzynarodowego Forum Transportu (ITF) trwają prace nad wdrożeniem systemu elektronicznych zezwoleń EKMT, w tym aplikacji mobilnej, umożliwiającej przewoźnikom drogowym korzystanie z zezwoleń w formie cyfrowej. Zgodnie z obecnymi ustaleniami z dniem 1 stycznia 2026 r. zezwolenia EKTM oraz karnety do tych zezwoleń będą miały wyłącznie postać elektroniczną.

W 2025 r. korzystanie z zezwoleń EKMT oraz karnetów do zezwoleń będzie odbywało się w dotychczasowej formie tzn. papierowej. Niemniej jednak rok ten będzie poświęcony na przygotowania do wdrożenia elektronicznego systemu od 1 stycznia 2026 r. w państwach członkowskich systemu zezwoleń EKMT. W tym celu utworzona została platforma testowa, która umożliwia testowanie systemu przez cały 2025 r. przez zainteresowane osoby.

Sekretariat ITF poinformował, że w styczniu 2025 r. odbędą się szkolenia z funkcjonowania i obsługi systemu teleinformatycznego dedykowane przewoźnikom z państw członkowskich wielostronnego systemu zezwoleń EKMT, które będą prowadzone przez Sekretariat ITF w formule zdalnej. Szkolenia będą prowadzone w języku angielskim i rosyjskim; wszystkie w tym samym formacie i o tej samej treści.

Poniżej przedstawiamy harmonogram szkoleń:

1) szkolenia dostępne w j. angielskim:

a) 22 stycznia 2025 r., godz. 14:00-16:00,

LINK DO SZKOLENIA 

b) 23 stycznia 2025 r., godz. 10:00-12:00;

LINK DO SZKOLENIA 

2) szkolenia dostępne w j. rosyjskim:

a) 28 stycznia 2025 r., godz. 14:00-16:00

LINK DO SZKOLENIA 

b) 29 stycznia 2025 r., godz. 10:00-12:00

LINK DO SZKOLENIA 

Udział w szkoleniu jest bezpłatny i ogólnodostępny dla wszystkich chętnych przewoźników i kierowców, którzy korzystają z zezwoleń EKMT.

Do samego udziału w szkoleniu nie jest wymagany dostęp do platformy testowej systemu, jednakże zostanie umożliwiony dostęp do platformy testowej w celu praktycznego przetestowania prezentowanych na szkoleniu funkcjonalności.

Wniosek o udzielenie dostępu do portalu testowego systemu ECMT Digital System można złożyć:

  1. w postaci papierowej - podpisany własnoręcznie czytelnym podpisem przez wszystkie wymagane osoby wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG,
    • na Sali Obsługi w godzinach od 8:00 do 16:00,
    • przesyłając tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską
  2. w postaci elektronicznej - podpisane podpisami elektronicznymi (np. profilem zaufanym) przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG – wysyłając na adres e-mail zezwolenia.rzeczy.btm@gitd.gov.pl

Dla wszystkich wniosków, które wpłyną do 20 stycznia zostaną założone konta w systemie  ECMT Digital System na potrzeby szkolenia.

W przypadku wniosków, które wpłyną w terminie późniejszym już takiej gwarancji nie będzie.

Wnioski o założenie konta na platformie testowej będzie można składać przez cały rok.

Materiały

WNIOSEK​_o​_udzielenie​_dostępu​_do​_Portalu​_testowego ..
WNIOSEK​_o​_udzielenie​_dostępu​_do​_Portalu​_testowego...pdf 0.26MB
{"register":{"columns":[]}}