W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Za ciężkie i niebezpieczne

04.02.2022

Trzy przeładowane, jeden z niewłaściwie określoną masą własną, a do tego w jednym przypadku stan techniczny zagrażający bezpieczeństwu w ruchu drogowym - to bilans kontroli dostawczaków na ekspresowej „trójce”. Inspektorzy z legnickiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego ukarali kierowców mandatami karnymi i wstrzymali dalszą jazdę przeciążonych pojazdów.

Kontrola dolnośląskiej ITD w punkcie wagowym przy S3. Po lewej jeden z zatrzymanych dostawczaków, przy nim stoi inspektor ITD. Po prawej dwa samochody Inspekcji Transportu Drogowego. W tle zaparkowane przy drodze ekspresowej nr 3 samochody ciężarowe.

W czwartek (3 lutego) na terenie powiatu legnickiego dolnośląscy funkcjonariusze ITD skontrolowali samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Trzy pojazdy przekroczyły dopuszczalną wartość od 500 do 1450 kg. 

W ważącym 4950 kg dostawczaków, po przejechaniu przez wagi, awarii uległ przewód przedniego zacisku hamulcowego. Wyciekła duża ilość płynu hamulcowego. Kierowca z trudem zatrzymał pojazd, który jechał z prędkością nie większą niż 5 km/h. Okazało się, że pozwolenie czasowe na użytkowanie tego pojazdu straciło ważność 9 stycznia. Inspektorzy z ITD z Legnicy wydali zakaz dalszej jazdy. Kolejny dostawczak, mimo że połowa przewożonych przez niego butli była pusta, ważył o 1,5 t za dużo.  W innym skontrolowanym pojeździe stwierdzono, że w dowodzie rejestracyjnym została nieprawidłowo określona rzeczywista masa całkowita pojazdu. W dowodzie rejestracyjnym widniała wartość 2600 kg, a po przeprowadzonej przez inspektorów kontroli ważeniowej okazało się, że rzeczywista waga pustego pojazdu wyniosła 3200 kg. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny dostawczaka. 

Kierujący zostali ukarani mandatami karnymi. Ci, których samochody były przeciążone, mogli kontynuować jazdę po przeładowaniu nadmiernego ciężaru na inne pojazdy.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}