W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Za ciężkie kontenery i brak pilotażu

30.10.2020

Dwie przeładowane ciężarówki z kontenerami wycofali z dalszej jazdy funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Oba zestawy ważyły ponad 60 ton i nie były pilotowane przez przynajmniej jeden pojazd.

Wieloosiowy zestaw był znacznie przeładowany.

W czwartek (29 października) patrol ITD zatrzymał do kontroli drogowej zestaw wieloosiowy z dwoma kontenerami. Tak zwaną "stonogę" skierowano na wagę, gdzie sprawdzono jej masę oraz naciski poszczególnych osi na drogę. 8-osiowy zestaw z ładunkiem ważył 62,15 tony. Za duży tonaż spowodował przekroczenia dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej i potrójnej osi nienapędowej naczepy.

Z kolei dzień wcześniej (28 października) inspektorzy kujawsko-pomorskiej ITD zatrzymali czteroosiowy samochód ciężarowy z przyczepą, którymi przewożono ładunek umieszczony w kontenerach. I w tym przypadku przypuszczenia co do niewłaściwego tonażu ciężarówki okazały się uzasadnione. Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 60,8 tony. Za duża masa kontenerów doprowadziła również do przekroczenia dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę

Oba transporty ważyły ponad 60 ton, więc powinny być również pilotowane przez co najmniej jeden pojazd. W chwili zatrzymania do kontroli ciężarówki jechały bez wymaganego pilota, a kierujący nie mieli zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach publicznych. Transporty wstrzymano do momentu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Kierowców ukarano mandatami. Wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne w sprawie nałożenia wysokich kar pieniężnych.

{"register":{"columns":[]}}