W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Za ciężkie wywrotki i dostawczaki

13.03.2020

Dwie przeładowane wywrotki i siedem za ciężkich samochodów dostawczych zatrzymali inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego z Radomia. Samochody odjechały z punktów kontroli dopiero po przeładowaniu nadmiaru ładunku na inne auta.

W czwartek (12 marca) w Wierzbicy koło Radomia i Baraku w pobliżu Szydłowca patrol ITD zatrzymał do kontroli drogowej wywrotki przewożące za dużo piachu oraz ziemi. Trzyosiowy pojazd ważył z ładunkiem 32 tony zamiast dopuszczalnych 26 ton. Taki tonaż spowodował też przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 5,5 tony (nacisk wynosił 24,5 tony zamiast 19 ton). Z kolei czteroosiowa wywrotka z piachem była za ciężka o 10,1 tony i ważyła 44,1 tony zamiast dopuszczalnych 34 ton. Nacisk podwójnej osi napędowej na drogę wynosił 30,1 tony zamiast dozwolonych 19 ton. Ujawnione nieprawidłowości skutkowały wstrzymaniem transportów. Ciężarówki musiały zostać doprowadzone do właściwego tonażu. W tym celu na miejsce kontroli przyjechała koparka i dodatkowe wywrotki. Wobec obu przewoźników toczą się teraz postępowania administracyjne.

Wstrzymaniem transportów i mandatami dla kierowców zakończyły się również kontrole siedmiu samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Tego samego dnia przeładowane busy zatrzymali inspektorzy na ul. NSZZ Solidarność w Radomiu - na odcinku krajowej "dwunastki". Niechlubny rekordzista ważył z ładunkiem 7,3 tony.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}