W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Za duża waga i nadmierne naciski osi

28.04.2022

Jedna z ciężarówek była mocno przeładowana, co wpłynęło też na przekroczenie nacisków osi na drogę. W drugim przypadku źle rozłożony w naczepie ciężar spowodował przekroczenie dopuszczalnego nacisku jednej z osi. Kontrole inspektorów podlaskiej i wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego wstrzymały dalszą jazdę pojazdów ciężarowych do czasu doprowadzenia ich do normatywnego stanu.

Kontrola inspektorów podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na zdjęciu w centrum zespół pojazdów zatrzymany przez inspektorów ITD, po lewej inspekcyjny furgon.

Na obwodnicy Suwałk, we wtorek (26 kwietnia), inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku skontrolowali ciężarówkę pełną zrębki drzewnej. W trakcie kontroli zespół pojazdów został zważony i okazało się, że jest za ciężki. Masa całkowita była przekroczona o ponad 15 ton. Zamiast maksymalnie 40 t, tonaż samochodu ciężarowego wynosił 55,4 t. Dodatkowo za duże były naciski osi na drogę, pojedynczych o 0,2 t, 1,4 t i 2 t oraz grupy dwóch osi o 2,8 t. Kierowca został ukarany mandatem karnym, natomiast wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej. Dalsza jazda była możliwa dopiero po przeładowaniu nadmiaru ładunku na inną ciężarówkę.

Nacisk jednej z osi na drogę, znacznie przekraczający dopuszczalną normę, w innej ciężarówce stwierdzili także leszczyńscy inspektorzy wielkopolskiej ITD. W środę (27 kwietnia), na drodze krajowej nr 32 w Granowie, zatrzymali do kontroli ważeniowej zespół pojazdów załadowany elementami drewnianymi. Pojazd członowy polskiego przedsiębiorcy nie był przeładowany, ale w jego naczepie źle rozłożony był ładunek. Spowodowało to przekroczenie norm nacisku – i to o 1,3 t. Nacisk pojedynczej osi napędowej wyniósł 12,8 t. Kierowca, przed dalszą jazdą, musiał wyeliminować stwierdzone naruszenie. Konsekwencje może ponieść przedsiębiorca w związku z postępowaniem administracyjnym zagrożonym karą finansową.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}