Zawieszenie uprawnień
Przewoźnik drogowy może zawiesić w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.
Przewoźnik drogowy zawieszający wykonywanie transportu drogowego jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia, rozpoczęty został okres zawieszenie zawiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego.
Wymagane wnioski:
- Zawiadomienie o zawieszeniu w całości wykonywania transportu drogowego na okres 12 miesięcy
- Zawiadomienie o zawieszeniu w części wykonywania transportu drogowego na okres 12 miesięcy
Wymagane dokumenty:
- wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości
- wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego
Termin załatwienia sprawy:
- Art. 14a ust. 4 ustawy o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r.
- Organ dokonuje zwrotu części opłaty w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań
Kontakt:
- telefon: 22 220 4808 lub 22 220 4304
- e-mail: licencje.rzeczy.btm@gitd.gov.pl