Zdecydowanie za ciężkie pojazdy zatrzymane
02.05.2022
43 kontrole przeprowadzone przez inspektorów opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego, zakończyły się ukaraniem 29 kierowców za jazdę przeładowanymi dostawczakami. Przeładowane były także ciężarówki, skontrolowane przez kujawsko-pomorskich inspektorów, które przekroczyły dopuszczalny tonaż o 7 t i 10 t. Do czasu rozładowania nadmiaru transportowanych ładunków i przeniesienia ich na inne pojazdy, dalsza jazda była wykluczona.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu, w poniedziałek (25 kwietnia), przeprowadzili działania, w trakcie których kontrolowali przede wszystkim wagę pojazdów o dmc do 3,5 t. Działania prowadzono w kilku miejscach na terenie województwa opolskiego. Inspektorzy skontrolowali 43 dostawczaki. Większość pojazdów przewoziła zdecydowanie za dużo towaru. Najcięższy z samochodów dostawczych ważył 6,4 t, natomiast w 6 przypadkach wykonane pomiary wykazały wagę powyżej 5 t. W jednym z pojazdów inspektorzy ITD stwierdzili usterkę w postaci pękniętej szyby czołowej. W sumie 29 kontroli zakończyło się ukaraniem kierowców mandatami karnymi, poza tym zatrzymano 1 dowód rejestracyjny. Kierowcy zbyt załadowanych dostawczaków mogli kontynuować jazdę, po przeładowaniu nadwyżki towarów na inne pojazdy.
Tego samego dnia, na drodze gminnej w Nowym Ciechocinku, inspektorzy z włocławskiego oddziału kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli 3-osiową ciężarówkę, przewożącą 2 duże zbiorniki betonowe na nieczystości. Po skierowaniu pojazdu na wagę, okazało się, że samochód ciężarowy jest za ciężki o ponad 7 t. Ważył 33,65 t. Następnego dnia, ten sam zespół kontrolny, na autostradzie A1 zatrzymał do kontroli zespół pojazdów, którym przewożono 3 szamba. W tym przypadku przekroczenie dopuszczalnego tonażu okazało się jeszcze większe. Masa całkowita zestawu została przekroczona o prawie 10 t. W obu przypadkach inspektorzy kujawsko-pomorskiej ITD stwierdzili także przekroczone dopuszczalne naciski osi na drogę (od 2 t do prawie 5 t). Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a wobec ich pracodawców zostały wszczęte postępowania administracyjne o nałożenie kar pieniężnych. Przeładowane pojazdy nie mogły pojechać dalej z takim ciężarem. Część zbiorników musiała zostać rozładowana.