W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiany w funkcjonowaniu Biura ds. Transportu Międzynarodowego

25.01.2022

Ze względu na zmianę przepisów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, wprowadzone zostają czasowe ograniczenia funkcjonowania Sali Obsługi Klienta GITD oraz Biura Podawczego. Wydłużony zostaje natomiast czas pracy infolinii BTM.

Logo Inspekcji Transportu Drogowego

Na podstawie § 22 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 861, z późn. zm.) podjęto decyzję o ograniczeniu dostępu interesantów od dnia 24 stycznia 2022 roku do dnia 28 lutego 2022 r. do Sali Obsługi Klienta.

Na Sali Obsługi Klienta będą przyjmowane wszystkie wnioski (tj. licencje, świadectwa kierowcy, zezwolenia, skrzynka podawcza urzędu, itp.) w godzinach 8:30-11:30 oraz 12:30-14:30.
Wnioski należy składać wyłącznie do wystawionych i opisanych skrzynek. Nie będą one bezpośrednio weryfikowane. Nie będzie też poświadczana bezpośrednio data przyjęcia dokumentów. Do wniosków należy załączyć potwierdzenie dokonanej wcześniej opłaty. Prosimy o precyzyjne opisywanie wpłat. W przypadku zezwoleń zagranicznych zostaną Państwo poinformowani telefonicznie o wysokości wymaganej wpłaty, w związku z powyższym prosimy o podawanie numeru kontaktowego w formularzu zamówienia.

Na Salę Obsługi Klienta w godzinach jej otwarcia, do złożenia wniosku oraz do uiszczenia opłaty w opłatomacie będzie można wejść po jednej osobie.

Odbiory dokumentów będą się odbywać poprzez operatora pocztowego lub przesyłką kurierską. W przypadku zmiany sposobu odbioru uprawnień na firmę kurierską lub operatora pocztowego należy przesłać informację drogą e-mailową. W uzasadnionych i niecierpiących zwłoki przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego po uprzednim umówieniu i potwierdzeniu z pracownikiem wizyty drogą e-mailową.

Zalecamy składanie wniosków poprzez portal www.biznes.gov.pl oraz za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.
Wnioski dotyczące wymiany taboru, zmiany nr rejestracyjnego pojazdu czy zmiany prawa dysponowania pojazdem można składać również za pośrednictwem poniżej wymienionych skrzynek e-mailowych.

Informacji udzielamy drogą e-mailową oraz poprzez infolinię:

1. świadectwa kierowców:

swiadectwa.kierowcy.btm@gitd.gov.pl

2. licencje wspólnotowe: przewóz rzeczy:

licencje.rzeczy.btm@gitd.gov.pl;

3. przewóz osób:

licencje.osoby.btm@gitd.gov.pl;

4. licencje w zakresie pośrednictwa przy przewozie osób:

licencje.osoby.btm@gitd.gov.pl;

5. zezwolenia zagraniczne/formularze podróży/certyfikaty:

zezwolenia.rzeczy.btm@gitd.gov.pl;

6. potrzeby własne :

potrzeby.wlasne.btm@gitd.gov.pl;

Infolinia Biura ds. Transportu Międzynarodowego 

Nr infolinii: 22 220 43 11. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00. Czas jej funkcjonowania zostaje wydłużony w okresie od 1 lutego do 28 lutego 2022 r. W tym czasie infolinia będzie dostępna w godzinach 9:00 - 15:00. Informacja automatyczna jest dostępna całodobowo.

Biuro Podawcze GITD

Od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. dokumenty na Biuro Podawcze GITD należy składać wyłącznie w miejscu do tego wyznaczonym, tj. do oklejonego plastikowego pojemnika, w pomieszczeniu Sali Obsługi BTM na parterze budynku, przy Al. Jerozolimskich 94 w Warszawie. Na miejscu nie będzie potwierdzana data wpływu, a także nie będzie sprawdzana kompletność składanych dokumentów.

Dokumenty można składać do wyznaczonego pojemnika od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30 – 11:30 oraz 12:30-14:30.

W przypadku pytań dotyczących zakresu działania Biura Podawczego GITD, prosimy o kontakt telefoniczny, pod nr: 22 220 44 26.

{"register":{"columns":[]}}