Zwiększenie skuteczności i efektywności automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym
Projekt „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, jest rozwinięciem i kontynuacją projektu „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” zrealizowanego w latach 2011-2015 w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, działania 8.1 „Bezpieczeństwo ruchu drogowego”, priorytetu VIII „Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe”.
Przedmiotowy projekt służyć ma poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym przy założeniu, że nadzorem objęte zostaną drogi wchodzące w skład całej krajowej sieci dróg publicznych. Działania zaplanowane w ramach zwiększenia skuteczności i efektywności systemu uwzględniają włączenie do systemu urządzeń różnego typu i najnowszej generacji.
Celem Projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na krajowej sieci dróg publicznych.
Zakres rzeczowy projektu określa umowa o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Projekt indywidualny: POIS.03.01.00-00-0040/18
Priorytet: III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego.
Działanie: 3.1 Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T.
Data zawarcia umowy o dofinansowanie: 18 grudnia 2018 r.
Wartość całkowita projektu: 185.991.517,94 PLN
Wartość dofinansowania projektu z UE (Europejski Fundusz Spójności): 158 079 551,45 PLN
Termin realizacji: 1 września 2017 r. do 30 listopada 2023 r.
Projekt obejmie realizację 3 kluczowych zadań:
- Zakup 380 sztuk nowych urządzeń rejestrujących dedykowanych na wszystkie kategorie dróg, w tym zakup urządzeń rejestrujących do punktowego pomiaru prędkości i odcinkowego pomiaru prędkości, urządzeń rejestrujących przejazd na czerwonym świetle i urządzeń monitorujących niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowych oraz przenośnych urządzeń rejestrujących.
- Rozbudowa infrastruktury teleinformatycznej poprzez dodanie nowych funkcjonalności podnoszących efektywność systemu CPD CANARD.
- Zapewnienie zaplecza funkcjonalnego projektu (zakup sprzętu, oprogramowania oraz usług dodatkowych).
Oprócz wyżej wymienionych zadań przewidziano również działania informacyjno-promocyjne oraz przygotowanie i zarządzanie Projektem.