W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkurs HackJunior rozstrzygnięty!

HackJunior to ogólnopolski konkurs dla młodzieży ze szkół podstawowych organizowany w ramach Festivalu GovTech.

HackJunior new

W jaki sposób stworzyć najlepsze narzędzia pomocne w edukacji? To proste - wystarczy zapytać uczniów i nauczycieli, którzy korzystają z nich na co dzień!

Idea

HackJunior to konkurs skierowany do uczniów i nauczycieli ze szkół podstawowych, którego celem jest promowanie wykorzystywania nowoczesnych technologii w celu nauki aktywnego i kreatywnego procesu rozwiązywania problemów oraz kreowania rzeczywistości.

Rozstrzygnięcie konkursu

W wyniku przeprowadzonej oceny prac konkursowych wyłonione zostały wskazane poniżej szkoły podstawowe. Zachęcamy również do zapoznania się z przygotowanymi przez te szkoły pracami konkursowymi.

  • Kategoria klas 1-3

I MIEJSCE

Niepubliczna Szkoła Podstawowa Legato, praca

II MIEJSCE

Szkoła Podstawowa nr 397 imienia Bohaterów Olszynki Grochowskiej, praca

III MIEJSCE

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Stanisława Staszica w Będzinie, praca

WYRÓŻNIENIE

Szkoła Podstawowa nr 45 im. Pauli Montal Sióstr Pijarek, praca

WYRÓŻNIENIE

Katolicka Szkoła Sióstr Dominikanek im. bł s. Julii Rodzińskiej, praca

  • Kategoria klas 4-8

I MIEJSCE

Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Mikołowie, praca

II MIEJSCE

Szkoła Podstawowa nr 40. im. Świętego Stanisława. Biskupa i Męczennika, praca

III MIEJSCE

Szkoła Podstawowa Nr 28 w Szczecinie, praca

WYRÓŻNIENIE

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 im. G. Morcinka w Opolu, praca

WYRÓŻNIENIE

Szkoła Podstawowa nr 18 w Elblągu, praca

Kapituła

Kapitułę konkursu HackJunior tworzą eksperci w dziedzinie edukacji, nowych technologii oraz innowacji.

Skład Kapituły 2020:

Michał Ziółkowski - Chief Technology Officer, Play

Piotr Kuriata - Chief Business Development and Regulatory Officer, Play

Małgorzata Zakrzewska - Corporate Communications Director, Play

Michał Gąsior – Centrum GovTech

Izabela Kalita – Centrum GovTech

Tomasz Topolewski – Centrum GovTech

Zyta Czechowska - nauczyciel Roku 2019

Zyta CzechowskaWłaściciel i dyrektor Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli- Zyta Czechowska specjalni.pl.   Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 24 lat  terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej.  Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ Czas TIKa”, prowadzi warsztaty i szkolenia i Rady Pedagogiczne   dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl . Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli.  Trenerka Cyfrowego Dialogu i programu  #SuperKoderzy w zakresie programowania i TIK. Należy do społeczności Superbelfrzy RP.  Trener Umiejętności Społecznych. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Jest czynnym Ambasadorem programu eTwinning. Ambasadorka marki W. Kruk.

 

 

 

Agnieszka Halicka - nauczycielka, trenerka, adminka, youtuberka, członkini społeczności Superbelfrzy RP, ambasadorka Genially, Wakeleta i programu eTwinning.

Agnieszka HalickaAbsolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od lat pasjonatka nowoczesnych technologii w edukacji. Pracuje jako nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie i jako trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli. Publikuje na blogach i w czasopismach. Jest administratorką grup na Facebooku: Genially – oficjalna, polska grupa, Wakelet Polska oraz EduTriki nauczycieli – TIK jakiego nie znasz.

Prowadzi kanał eduTriki w serwisie YouTube oraz stronę na Facebooku: EduTriki – Agnieszka Halicka. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Jest Ambasadorką Genially, Ambasadorką Wakeleta oraz Ambasadorką eTwinning w Polsce. Należy do grona Microsoft Innovative Educator Expert. Stara się uczyć innowacyjnie oraz zarażać swoją pasją uczniów i nauczycieli.

 

 

 

Wiktor Szymański - bezpieczny.blog

Wiktor SzymańskiWspółzałożyciel serwisu bezpieczny.blog i audycji bezpieczny podcast, które prostym językiem opisują tematykę bezpieczeństwa w sieci. Sympatyk dzielenia się wiedzą, fan klocków LEGO, maniak gier planszowych. Pracował jako konsultant w zespołach Advanced Security Center w EY oraz Cyber Risk Team w Deloitte uczestnicząc w polskich i zagranicznych projektach z obszary cyberbezpieczeństwa. Obecnie dba o rozwój mechanizmów bezpieczeństwa aplikacji webowych oraz mobilnych.

 

 

 

Bartosz Chyś - Centrum Szkoleń Digitalni,  Superbelfrzy RP

Bartosz Chyś

Nauczyciel mianowany, informatyka, edukacja wczesnoszkolna, oligofrenopedagog, świetlica, terapeuta, wykładowca na uczelni. Od września 2019 roku pracujący w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6 w Gdańsku.  Pasjonat nowych technologii i metod aktywizujących w nauczaniu, pomysłodawca bloga Digitalni i kreatywni, grupy facebookowej: Digitalni i kreatywni-nauczyciele z pasją, szkolny koordynator programu Aktywna tablica, ambasador "Wiosny edukacji", członek grupy Superbelfrzy RP, Microsoft Innvate Education Expert na rok szkolny 2019/2020.

 

 

 

 

 

Sebastian Pontus - Mistrzowie Robotyki 

Wyzwanie i praca konkursowa

W ramach konkursu HackJunior uczniowie szkół podstawowych wraz z nauczycielami mieli za zadanie stworzyć narzędzie edukacyjne (prezentację, makietę, program, matę edukacyjną lub inną pomoc dydaktyczną).

W ramach wyzwania wyróżnione były dwie grupy wiekowe:

  1. Uczniowie i nauczyciele klas 1-3
  2. Uczniowie i nauczyciele klas 4-8. 

W ramach obydwu grup wiekowych przewidziane były następujące kategorie:

  1. Kategoria otwarta

Opracowanie uniwersalnego narzędzia edukacyjnego z elementami robotyki, programowania i/lub wykorzystania nowych technologii służące do realizowania podstawy programowej różnych przedmiotów/obszarów tematycznych.  

  1. Kategorie tematyczna

W ramach HackJunior można wykonać narzędzie edukacyjne w poniższych kategoriach tematycznych:

  • język polski,
  • matematyka,
  • geografia
  • przyroda.

Forma pracy konkursowej

W celu zgłoszenia pracy do Konkursu należało opracować narzędzie edukacyjne (prezentację, makietę, matę edukacyjną, aplikację lub inną pomoc dydaktyczną) a następnie opisać i zaprezentować wyniki pracy uczniów i nauczycieli.

Opis pracy konkursowej mógł być dokonany w dowolnej formie, przykładowo:

  • Nagranie w formie wideo (przesłane lub zamieszczone na platformie społecznościowej np. YouTube).
  • Dokument elektroniczny (akceptowalne formaty: DOC, PDF, JPG - opis pracy i zdjęcia). 

W przypadku braku możliwości załączenia pracy konkursowej w formularzu, należy przesłać ją na adres e-mail: hackjunior@robotsclass.com. 

 

Przykładowe prace, inspiracje

Zakres klas 1-3: maty edukacyjne, klocki, roboty, programowanie (ScratchJr).

Zakres klas 4-6: Arduino, Micro:Bit, roboty, programowanie (Scratch, Python), aplikacje (np. animacje w Genial.ly).

Nagrody

Najlepsze rozwiązania zostały nagrodzone w formie rzeczowej – zwycięskie szkoły otrzymały tablety ufundowane przez firmę Play.

Dla każdego ucznia biorącego udział w wyzwaniu został przewidziany certyfikat udziału w HackJunior oraz bezpłatny dostęp do najnowszego cyfrowego wydania magazynu „Programista Junior”.

Regulamin konkursu

Szczegółowy Regulamin Konkursu dostępny jest na dole strony.

Organizatorzy

Organizatorem wydarzenia jest Departament GovTech Polska Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Partnerzy wydarzenia

  MEN

Mistrzowie Robotyki

Progrmista Junior

Play

Robots Class

Librus

Materiały

Regulamin​_Hackjunior
Regulamin​_HackJunior.pdf 0.17MB
{"register":{"columns":[]}}