W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

PAX West w Seattle: poznaj gry, które będą reprezentować polski gamedev na targach w USA

04.08.2022

Przed nami kolejny PAX! Na początku września polscy game developerzy polecą z nami zaprezentować swoje gry na międzynarodowych targach w Seattle. Dla twórców gier to okazja do spotkania się z największymi graczami z branży i pokazania swoich projektów ekspertom z całego świata!

PAX West
September 2-5, 2022
Seattle, WA

Wspieramy polską branżę kreatywną

Wyjazd na PAX West to nasz trzeci projekt, poprzez który wspieramy polski gamedev. W marcu 2022 r. pojechaliśmy z polskimi twórcami gier na Game Developers Conference do San Francisco, a w kwietniu 2022 r. odwiedziliśmy PAX East w Bostonie. Polska branża kreatywna ma ogromny potencjał, dlatego promujemy lokalnych artystów na arenie międzynarodowej i dajemy im długoterminowe wsparcie.

PAX West 2022

PAX West to międzynarodowe spotkanie twórców gier i przedstawicieli branży kreatywnej. Podczas tegorocznych targów, które odbędą się 2-5 września w Seattle, polscy game developerzy zaprezentują 15 gier. Wśród nich są nowości, które niedługo będą miały swoją premierę.


Udział w wydarzeniu to dla twórców okazja do wymiany doświadczeń i zebrania opinii na temat swoich gier. Szerokie grono uczestników, wśród których znajdziemy m.in. inwestorów i wydawców, umożliwia im nawiązanie biznesowych relacji oraz poznanie ludzi o takich samych lub podobnych zainteresowaniach! Dla głodnych branżowej wiedzy organizatorzy targów przygotowali panele i debaty z ekspertami.


Cieszymy się, że podczas tego projektu możemy współpracować z Fundacją Indie Games Polska i Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych.


Nasz kraj za oceanem będzie reprezentować 15 zespołów. Zapoznaj się z nazwami ich projektów wraz z krótkimi opisami.

Bang-On Balls: Chronicles

“Bang-On Balls: Chronicles” to dzieło Exit Plan Games. Platformówka 3D inspirowana jest najlepszymi grami gatunku. Mówiąc najlepszymi, twórcy mają na myśli włoskich hydraulików, niebieskiego jeża i niedźwiedzia z ptakiem w plecaku! Gra pozwala wcielić się zawodnikom w bohatersko bohaterskiego bohatera – kulkę, którą ubiera się do woli w różne gadżety. Gra pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie 4-osobowej współpracy ze znajomymi na różnych planszach o tematyce historycznej.

CHERNOBYL AGAIN

“CHERNOBYL AGAIN” zaprojektowany przez Vimagineo to gra przygodowa w pełni zrealizowana w technologii VR. Gracz wciela się w rolę naukowca badającego podróże w czasie, który ma ocalić życie milionów ludzi i zmierzyć się z wyzwaniami, które napotka w Czarnobylu. Twórcy gry kilkukrotnie odwiedzili skażoną strefę, aby jak najlepiej oddać jej klimat.

Cyphers Game

“Cyphers Game” to projekt gamingowy zrealizowany przez Biuro Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej. „Złam bolszewickie szyfry i zniszcz sowiecki pociąg pancerny” – reklamują grę jej twórcy.


“Cyphers Game” to pierwszoosobowa przygodówka, która pozwoli nam na wcielenie się w autentyczne postaci z wojny polsko-bolszewickiej z 1920 r. Akcja rozgrywa się w pociągach pancernych, w których uruchomimy urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat. Scenariusz rozpisano na trzy misje, podczas których poznajemy wpływ polskiej kryptologii na przebieg konfliktu. Dodajmy, że był on konsultowany z historykami IPN-u, rozwiązywane przez nas zagadki mają swoje źródło w historii, a przedmioty, jakimi się posłużymy, powstały na bazie autentycznych eksponatów.


Polskie gry cieszyły się dużym wzięciem publiczności. Ich twórcy nawiązali natomiast kontakty z wydawcami i dziennikarzami, wydatnie zwiększając swoją konkurencyjność oraz rozpoznawalność na globalnym rynku.

Death Roads: Tournament

Studio The Knights of Unity zebrało na Kickstarterze ponad 130 dolarów na planszówkę “Death Roads”, które doczeka się także pecetowej adaptacji. Stojący za projektem zamysł jest intrygujący: to miks turówki, karcianki, roguelike’a i gry wyścigowej. Naszym celem jest zdezelowanie wrogich wehikułów bądź umknięcie im. Akcja toczy się w autorskim, pachnącym “Mad Maxem” uniwersum, w jakim niedobitki ludzkości ekscytują się programem telewizyjnym, którego bohaterowie urastają do rangi celebrytów… o ile, rzecz jasna, dotrą do mety w jednym kawałku.

Everdream Valley

“Everdream Valley” od Mooneaters to gra przygodowa z elementami sim i craftingu. Gracz wciela się w chłopca lub dziewczynkę, którzy spędzają wakacje na farmie swoich dziadków. To szansa, aby nauczyć się uprawiać rośliny, gotować, craftować, hodować zwierzęta, doić krowy, strzyc owce, łowić ryby, łapać motyle, czy budować domki na drzewach. Farma położona jest w malowniczej okolicy, która obejmuje kilka biomów. Znajduje się tam stary las, rozległe łąki i pola, tereny podmokłe i skalne wąwozy. W każdym z nich gracz może spotkać unikalne rośliny i zwierzęta oraz wykonać zadania fabularne.

First Dwarf

“First Dwarf” stworzony przez Star Drifters to gra fabularna, w której jako krasnoludzki inżynier odkrywasz i kolonizujesz nowe ziemie. Gra toczy się w magicznym i spustoszonym świecie Driftland, w którym trzeba mierzyć się z licznymi niebezpieczeństwami, takimi jak barbarzyńskie plemiona, dzikie stworzenia czy klęski żywiołowe. Zadaniem gracza jest zabezpieczenie terenu i uczynienie go bardziej gościnnym dla osadników. Fabuła gry odkrywa starożytne tajemnice, pomagając przy tym zrozumieć historię głównego bohatera.

Flooded

Tymoteusz Piasek (na Steamie figurujący jako Artificial Disasters) samodzielnie wyprodukował frapującą strategię. We “Flooded” poziom wody – najprawdopodobniej wskutek globalnego ocieplenia – cały czas gwałtownie się podnosi. Naszym zadaniem jest wydobycie z wysepki maksymalnej liczby surowców i ucieczka w stronę kolejnego lądu.
Po drodze musimy jednak zadbać o optymalizację produkcji, uporać się z atakami innych ocalonych, zbudować arkę i odkryć kolejne tereny do eksploatacji. Poza trybem fabularnym możemy liczyć na szybką grę i fuzję, które wprowadzą do zabawy elementy roguelite’a.

Gamedec

“Gamedec” stworzony przez Anshar Studios to jednoosobowa, cyberpunkowa, izometryczna gra RPG. Gracze wcielają się w detektywa, który rozwiązuje zbrodnie wewnątrz wirtualnych światów. Trzeba użyć sprytu, aby zebrać informacje od świadków i podejrzanych, docierając do sedna podstępnych schematów. Decyzje podejmowane przez gracza wpływają na przebieg gry i kształtują osobowość postaci.

Hamster Playground

We Dig Games przygotował dla graczy ”Hamster Playground” - potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację. Zawodnik razem ze swoim chomikiem staje do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce. Ten, kto pierwszy przekroczy linię mety, zdobywa nagrody i smakołyki! Gra dostępna jest w trybie jedno i wieloosobowym. Gracz może personalizować swoje chomiki oraz projektować ich domki.

Harmony's Odyssey

Tytuł MythicOwl zabiera nas na styk bajań i współczesnego świata; eksplorując kolorowe dioramy, bierzemy udział w zróżnicowanych mini grach i rozwiązujemy zagadki. Preteksty do zabawy będą zresztą uroczo absurdalne: to trio pingwinów zechce strzelić sobie selfie, to minotaury rozpoczną przygotowania się do meczu. Miła oku i uchu oprawa oraz niespieszność zabawy stanowią znakomitą odtrutkę na zgiełk codzienności.

Loud

“Loud” to dzieło stworzone przez Hyperstrange. Gra pokazuje podróż dziewczyny w kierunku marzeń o rockowej sławie. Historia ta opowiedziana jest za pomocą zręcznościowej gry muzycznej. Gracz może spełnić marzenie dziewczyny, odgrywając kolejne utwory na gitarze.

Moonshine Inc.

Tytuł Klabatera luźno inspiruje się hitowym programem Discovery „Bimbrownicy”. Jest on izometryczną strategią ekonomiczną, w której prowadzimy realistycznie odwzorowaną produkcję i dystrybucję domowego alkoholu. W zakres naszych zadań wchodzi nie tylko należyte przygotowanie zacieru czy destylacji, ale również obrót wyprodukowanymi trunkami. Ponieważ zaś nie dysponujemy koncesją, prędzej czy później zainteresuje się nami policja i agenci federalni. Klabater obiecuje, że zawziętość organów ścigania będzie dynamicznie dostosowywać się do naszych osiągnięć.

Terror: Endless Night

“Terror: Endless Night” obsadza nas w roli kapitana statku, którego załoga utknęła w 1845 na Arktyce. Rozbiwszy się o lodowiec, marynarze muszą zarządzać kurczącymi się zasobami i walczyć z szaleństwem.


Scenariusz nawiązuje do historii statków HMS Erabus i HMS Terror, które w XIX wieku wyruszyły na ekspedycję naukową pod dowództwem sir Johna Franklina. Oba zaginęły bez śladu w Archipelagu Arktycznym. Wiadomo, że lód uwięził je w Cieśninie Wiktorii na przynajmniej dwa lata i że członkom ekspedycji nie udało się uciec. Wrak HMS Erabus odnaleziono dopiero w 2014, a szczątki HMS „Terror” – dwa lata później.

Ultra Mega Cats

Unseen Silence stworzył multiplayer, w którym gracze łączą się w drużynę kotów w cybernetycznych zbrojach. Ich zadaniem jest, wydostanie się z ośrodka badawczego. Aby osiągnąć cel, muszą po drodze pokonać “ochroniarzy” budynku.

WW2 Rebuilder

Produkcja Madnetic Games pozwala nam odbudować miasta zniszczone podczas II wojny światowej. Z użyciem ciężkiego sprzętu sprzątamy gruz, następnie zaś odbudowujemy mury, uzupełniamy wyrwy, kładziemy nowe dachy, uzupełniamy tory kolejowe i remontujemy fabryki. Nasze wysiłki pozwalają mieszkańcom autentycznych miast (m.in. Warszawy i Londynu) na powrót do domu.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}