W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rekrutacja bez tajemnic - sprawdź jak zostać Liderem Innowacji

Liderzy Innowacji to program stażowy poprzedzony konkursem, w którym nagrodą jest trzymiesięczny płatny staż w Centrum GovTech w Kancelarii Premiera. Do tegorocznej edycji otrzymaliśmy blisko pół tysiąca zgłoszeń z całej Polski i przeprowadziliśmy kilkadziesiąt rozmów kwalifikacyjnych do trzech obszarów: komunikacyjnego, projektowego, oraz techowego. Pierwsi Liderzy rozpoczną staż już na początku kwietnia!

Liderzy Innowacji - Rekrutacja bez tajemnic. Logotyp GovTech Polska oraz Liderzy innowacji.

Rekrutację na Liderów Innowacji przeprowadzaliśmy już trzeci rok z rzędu. Tym razem składała się ona z dwóch etapów: wypełnienia krótkiego formularza, do którego należało załączyć CV i krótki filmik motywacyjny oraz rozmowy kwalifikacyjnej. Po zakończeniu rozmów wspólnie z zespołem postanowiliśmy przygotować coś specjalnego! GovTechowy poradnik, z którego dowiecie się, na co podczas rekrutacji zwracamy szczególną uwagę.  

Dla tegorocznych uczestników konkursu jest to od nas informacja zwrotna – co następnym razem można poprawić, czy też zrobić inaczej, a dla wszystkich zainteresowanych kolejnymi edycjami – cenne wskazówki, z których warto skorzystać podczas aplikacji. Zaczynajmy! 

Zgłoszenie

  • Zwróć uwagę, aby dodać link osadzony w sieci, a nie na swoim komputerze, np.. C:\Users\xyz
  • Zadbaj o to, żeby załączniki podlinkowane do zgłoszenia nie miały ustawień prywatnych (filmy, certyfikaty, prezentacje etc). Możesz to sprawdzić klikając na te linki w trybie incognito. Niestety sporo Waszych zgłoszeń musieliśmy z tego powodu odrzucić 🙁 

CV

  • Wszyscy uwielbiamy selfie, ale... CV to oficjalny dokument, w którym najlepiej zamieścić klasyczne zdjęcie z jednolitym tłem (np. na tle jasnej ściany)
  • Ortografia nie gryzie! Sprawdź trzy razy przed załączeniem, czy w CV nie ma żadnych błędów. CV to ważny dokument – i jeżeli są w nim błędy to skąd mamy wiedzieć, że nie będzie ich w Twoich produktach, którymi wspólnie będziemy dzielić się z odbiorcami?
  • Udowodnij nam, że to właśnie Ciebie szukamy! Zwróć uwagę na treść ogłoszenia i postaraj się swoim CV pokazać, że Twoje doświadczenie / umiejętności odpowiadają naszym potrzebom (poszukaj argumentów i zaprezentuj je). Jeżeli o czymś nie napiszesz, to nie będziemy o tym wiedzieć 😊
  • Bądź precyzyjny/a w zakresie opisu doświadczenia / umiejętności, np. tworzenie grafik w programie X, prowadzenie fanpage’a firmy Y (link do profilu), wykonywanie zadań A B C w projekcie Z. Pamiętaj, że osoba po drugiej stronie może chcieć zweryfikować Twoje doświadczenie i kompetencje (zadać pytanie, poprosić o link), dlatego warto być uczciwym i rzetelnym!
  • Jeżeli aplikujesz do zespołu komunikacji, to spróbuj wyróżnić się również na poziomie designu - żeby był to dodatkowy argument przemawiający za wyborem Ciebie. Może warto je zaprojektować w Canvie lub innym programie graficznym? 
  • W dwóch słowach - wyróżnij się! Pokaż nam swoje projekty, skille i reason why.  

Filmik motywacyjny

  • Filmik motywacyjny to uzupełnienie Twojego CV a nie jego powtórzenie. Nie powtarzaj w nim rzeczy, z którymi mogliśmy się już w nim zapoznać, bo tracisz w ten sposób możliwość opowiedzenia np. o ciekawych projektach które robisz (tych, które wpisują się swoim zakresem w to, co robimy i czego potrzebujemy) - co w nich faktycznie robiłeś, co lubisz robić i dlaczego akurat to. Możemy w ten sposób lepiej poznać Ciebie jako nową osobę w naszym zespole (Twoje zaangażowanie, efekty Twojej pracy, Twoje silne strony).
  • Nie czytaj – opowiadasz o sobie, więc wszystkie informacje masz w swojej głowie 😊 Jeżeli masz tremę (to naturalne!), to podsumuj sobie w punktach o czym nam opowiesz i nie ucz się szczegółowej wypowiedzi na pamięć. Pamiętaj też, że nam przesyłasz zapis jednej wersji, ale podejść możesz zrobić kilka -profesjonalne produkcje też są robione na kilka(naście) podejść. 
  • Jeżeli aplikujesz do zespołu komunikacji, to spróbuj podejść kreatywnie do tematu - na etapie scenariusza, narracji, montażu - żeby był to dodatkowy argument przemawiający za wyborem Ciebie. Film z TikToka, a może video zmontowane w jednym z dostępnych programów?  
  • Pamiętaj, że Liderzy Innowacji to członkowie zespołu, dlatego tak bardzo zależy nam na poznaniu Cię takim jakim jesteś. 😊  

Rozmowa kwalifikacyjna

  • Przygotuj się! Przejrzyj nasze projekty, sprawdź czym się na co dzień zajmujemy i pomyśl, w jakich projektach byś siebie widział(a) na stażu (co Cię interesuje, w czym możesz nam najbardziej pomóc)  
  • Sprawdź “technikalia” - czy jesteś w stanie się połączyć, czy kamera działa, mikrofon nie przerywa, laptop nie jest rozładowany, etc. Warto oszczędzić sobie stresu tuż przed rozmową! 
  • Do poczekalni wejdź najlepiej kilka minut przed czasem. Nie wcześniej, bo wtedy możesz wywierać presję na osobę, z którą spotykamy się przed Tobą :) 
  • Nie przekraczaj czasu wyznaczonego na prezentację zadania. Zrób próbę generalną i zobacz, czy się mieścisz w limicie czasowym. Jeżeli zadanie masz w formie prezentacji, to spójrz na liczbę slajdów i zakres materiału. Nie musisz czytać wszystkiego, zamiast tego zastanów się co chcesz żebyśmy w głównej mierze zapamiętali - i o tym nam opowiedz.  
  • Bądź szczery/-a. Jeżeli nie znasz odpowiedzi na nasze pytanie, nie interesujesz się danym tematem - nie udawaj 😊. Nie wszystkim musisz się interesować i my to w pełni rozumiemy! 😊 A jeżeli w trakcie rozmowy (lub przed nią) wydarzyło się coś, co po Twojej stronie wpływa na jej przebieg, powiedz nam o tym.  
  • Na stażu (a przynajmniej u nas tak jest) nie parzysz kawy, lecz pracujesz nad konkretnymi zadaniami, wykorzystując swoje umiejętności w praktyce. Dlatego lepiej brzmi zdanie “chciałbym pracować przy projekcie X robiąc w nim Y (bo na tym się znam i mogę Wam faktycznie pomóc) i przy okazji nauczyć się Z (bo mnie to interesuje i czytałem o tym, ale jeszcze nie robiłem)”, niż “Nie do końca wiem, co robicie, co chcę w życiu robić, ale chciałbym spróbować różnych rzeczy i czegoś się nauczyć, ale tak w sumie to nie wiem dokładnie czego”. Dużo więcej satysfakcji ze współpracy jest wtedy, gdy obie strony mniej więcej wiedzą, czego potrzebują i mogą sobie nawzajem pomóc :) 
  • Przygotuj się nie tylko na nasze pytania, ale zastanów się też nad własnymi - zapytaj o rzeczy, które są dla Ciebie ważne. Możesz też poprosić o szybką informację zwrotną - co nam się podobało, a co jest do dopracowania.  
{"register":{"columns":[]}}