W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej (SEPIS)

Wiele zgłoszeń w jednym miejscu, sprawniejsza obsługa, szybsza reakcja na zmiany – to projekt SEPIS, przygotowany dla Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Obecnie wykorzystywany jest do zapobiegania rozprzestrzenianiu się pandemii, ale docelowo ma stać się uniwersalnym narzędziem, wykorzystywanym przez sanepid w każdym obszarze działalności.

SEPIS

Projekt SEPIS to oparty o usługę API system do wprowadzania danych, który zapewnia cyfrową obsługę procesów związanych z epidemiologią, ze szczególnym uwzględnieniem COVID-19.

Jak zgłosić kwarantannę?

Zgłoszenie kwarantanny następuje za pomocą zgłoszenia się przez odpowiedni formularz dostępny TUTAJ
Informacje zostają niezwłocznie przekazane do właściwych organów.

 

Schemat działania SEPIS

Wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu

Do SEPIS trafiają informacje od obywateli, którzy zgłaszają się za pomocą elektronicznych formularzy lub telefonicznie. Wszystkie zgłoszenia trafiają w jedno miejsce – co usprawnia proces zarządzania nimi i reagowania.

W przypadku wypełnienia formularza Zgłoś kwarantannę:

  • Zgłoszenie automatycznie przypisane zostaje do danej stacji sanitarno-epidemiologicznej w zależności od wskazanego w formularzu miejsca odbywania kwarantanny.
  • Pracownik danej stacji może podjąć zgłoszenie do realizacji i nałożyć kwarantannę w SEPIS.
  • System jest zintegrowany z systemem Ewidencja Wjazdu do Polski (EWP) – sprawdzenie i zapis danych następuje równolegle bez konieczności logowania do innych systemów.
  • System daje możliwość przekazania zgłoszenia innej stacji z wystawieniem komentarza dla innych pracowników.
  • Zgłoszenie może być wielokrotnie zamykane i otwierane przez pracowników stacji.
  • Pracownicy innych stacji widzą, kto obsługuje dane zgłoszenie, i mają wgląd w zgłoszenia z całej Polski.

W przypadku kontaktu telefonicznego:

  • Pracownik infolinii rejestruje zgłoszenie w SEPIS i od razu może je przekierować do stacji sanitarno-epidemiologicznej, wybierając z listy miejscowość.
  • Zlecenie zostaje od razu przypisane do danej stacji i podjęte przez jej pracownika.
  • Każdy z pracowników stacji ma wgląd do zgłoszeń z całej Polski – na bieżąco.

System jest objęty stałym monitoringiem, dzięki wprowadzeniu funkcji generowania statystyk, zarówno na poziomie wojewódzkich oraz powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych (WSSE, PSSE), jak i poszczególnych pracowników stacji. Statystyki generowane są w formie raportów raz dziennie.

Korzyści

Dla obywatela
  • sprawniejsza i szybsza obsługa zgłoszenia,
  • możliwość skorzystania z usługi online, bez konieczności dzwonienia na infolinię.
  • wygodna obsługa 24 h/7, za pomocą różnych narzędzi (komputera, tabletu, a także telefonu komórkowego typu smartfon).
Dla inspekcji sanitarnej
  • transparentność danych,
  • brak konieczności logowania się do innych systemów,
  • pełna obsługa każdej choroby zakaźnej,
  • zarządzanie danymi w jednym miejscu – pracownicy nie muszą przepisywać danych do różnych przestrzeni
  • sprawne przekazywanie zgłoszeń i obsługa na bieżąco,
  • wygodna obsługa 24 h/7, za pomocą różnych narzędzi (komputera, tabletu, a także telefonu komórkowego typu smartfon).

 

{"register":{"columns":[]}}