System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej (SEPIS)
Wiele zgłoszeń w jednym miejscu, sprawniejsza obsługa, szybsza reakcja na zmiany – to projekt SEPIS, przygotowany dla Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Obecnie wykorzystywany jest do zapobiegania rozprzestrzenianiu się pandemii, ale docelowo ma stać się uniwersalnym narzędziem, wykorzystywanym przez sanepid w każdym obszarze działalności.
Projekt SEPIS to oparty o usługę API system do wprowadzania danych, który zapewnia cyfrową obsługę procesów związanych z epidemiologią, ze szczególnym uwzględnieniem COVID-19.
Jak zgłosić kwarantannę?
Zgłoszenie kwarantanny następuje za pomocą zgłoszenia się przez odpowiedni formularz dostępny TUTAJ.
Informacje zostają niezwłocznie przekazane do właściwych organów.
Wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu
Do SEPIS trafiają informacje od obywateli, którzy zgłaszają się za pomocą elektronicznych formularzy lub telefonicznie. Wszystkie zgłoszenia trafiają w jedno miejsce – co usprawnia proces zarządzania nimi i reagowania.
W przypadku wypełnienia formularza Zgłoś kwarantannę:
- Zgłoszenie automatycznie przypisane zostaje do danej stacji sanitarno-epidemiologicznej w zależności od wskazanego w formularzu miejsca odbywania kwarantanny.
- Pracownik danej stacji może podjąć zgłoszenie do realizacji i nałożyć kwarantannę w SEPIS.
- System jest zintegrowany z systemem Ewidencja Wjazdu do Polski (EWP) – sprawdzenie i zapis danych następuje równolegle bez konieczności logowania do innych systemów.
- System daje możliwość przekazania zgłoszenia innej stacji z wystawieniem komentarza dla innych pracowników.
- Zgłoszenie może być wielokrotnie zamykane i otwierane przez pracowników stacji.
- Pracownicy innych stacji widzą, kto obsługuje dane zgłoszenie, i mają wgląd w zgłoszenia z całej Polski.
W przypadku kontaktu telefonicznego:
- Pracownik infolinii rejestruje zgłoszenie w SEPIS i od razu może je przekierować do stacji sanitarno-epidemiologicznej, wybierając z listy miejscowość.
- Zlecenie zostaje od razu przypisane do danej stacji i podjęte przez jej pracownika.
- Każdy z pracowników stacji ma wgląd do zgłoszeń z całej Polski – na bieżąco.
System jest objęty stałym monitoringiem, dzięki wprowadzeniu funkcji generowania statystyk, zarówno na poziomie wojewódzkich oraz powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych (WSSE, PSSE), jak i poszczególnych pracowników stacji. Statystyki generowane są w formie raportów raz dziennie.
Korzyści
Dla obywatela
- sprawniejsza i szybsza obsługa zgłoszenia,
- możliwość skorzystania z usługi online, bez konieczności dzwonienia na infolinię.
- wygodna obsługa 24 h/7, za pomocą różnych narzędzi (komputera, tabletu, a także telefonu komórkowego typu smartfon).
Dla inspekcji sanitarnej
- transparentność danych,
- brak konieczności logowania się do innych systemów,
- pełna obsługa każdej choroby zakaźnej,
- zarządzanie danymi w jednym miejscu – pracownicy nie muszą przepisywać danych do różnych przestrzeni
- sprawne przekazywanie zgłoszeń i obsługa na bieżąco,
- wygodna obsługa 24 h/7, za pomocą różnych narzędzi (komputera, tabletu, a także telefonu komórkowego typu smartfon).