Skargi i wnioski
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać:
- osobiście (do protokołu)
Miejscem przyjmowania interesantów w sprawach skargi wniosków w Granicznej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie jest sekretariat. Przyjmowanie Klientów w sprawach skarg i wniosków odbywa się środy w godzinach: 9.00-11.00.
Tel: 22 650 25 33
-
pocztą na adres:
Graniczna Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie
ul. Komitetu Obrony Robotników 49
02-146 Warszawa
-
e-mail: sekretariat.gsse.warszawa@sanepid.gov.pl
- Za pomocą platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)
Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP należy się zarejestrować oraz posiadać tzw. "Profil Zaufany" lub certyfikowany podpis elektroniczny
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Zgodnie z art. 229 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572) jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
-
rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa - wojewoda, a w zakresie spraw finansowych - regionalna izba obrachunkowa,
-
organów wykonawczych jednostek samorządu terytorialnego oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej - wojewoda lub organ wyższego stopnia,
-
wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - rada gminy,
-
zarządu powiatu oraz starosty, a także kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - rada powiatu,
-
zarządu i marszałka województwa, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - sejmik województwa,
-
wojewody w sprawach podlegających rozpatrzeniu według kodeksu - właściwy minister, a w innych sprawach - Prezes Rady Ministrów,
-
innego organu administracji rządowej, organu przedsiębiorstwa państwowego lub innej państwowej jednostki organizacyjnej - organ wyższego stopnia lub sprawujący bezpośredni nadzór,
-
ministra - Prezes Rady Ministrów,
-
organu centralnego i jego kierownika - organ, któremu podlega.
Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności jest dla:
- państwowego powiatowego i państwowego granicznego inspektora sanitarnego - właściwy państwowy wojewódzki inspektor sanitarny,
- państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego - Główny Inspektor Sanitarny,
- Głównego Inspektora Sanitarnego – Minister Zdrowia.
Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Pierwsza publikacja:
- 20.12.2020 21:44 Krzysztof Kula
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Redaktor BIP
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 8.0 | 24.04.2024 13:33 Adam Bober |
Skargi i wnioski | 7.0 | 02.06.2023 14:27 Adam Bober |
Skargi i wnioski | 6.0 | 23.01.2023 09:50 Adam Bober |
Skargi i wnioski | 5.0 | 17.08.2022 09:48 Adam Bober |
Skargi i wnioski | 4.0 | 04.11.2021 11:37 Adam Bober |
Skargi i wnioski | 3.0 | 04.11.2021 11:30 Adam Bober |
Skargi i wnioski | 2.0 | 07.05.2021 14:02 Adam Bober |
Skargi i wnioski | 1.0 | 20.12.2020 21:44 Krzysztof Kula |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP