Jak załatwić sprawę
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawa krajowego
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej;
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych;
- Zarządzenie Nr 3 Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sądowoadministracyjnych;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
- Regulamin organizacyjny Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku.
Stan spraw
Sprawy w Izbie Administracji Skarbowej w Białystok załatwiane są na bieżąco, zgodnie z procedurami i w terminach określonych przepisami prawa.
Procedury i terminy określają następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawa z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe.
Stan swojej sprawy sprawdzisz logując się do e-Urzędu Skarbowego lub na infolinii eMCeK nr 22 330 03 30 po potwierdzeniu tożsamości.