W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzula informacyjna (RODO)

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym RODO, informuję, że:
  1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej (41-902 Bytom, ul. Łużycka 21, tel. 47 851 02 00, e-mail: pspbytom@katowice.kwpsp.gov.pl).
  2. W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych – Renata Białas: e-mail: iod@katowice.kwpsp.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w na podstawie art. 6 ust 1 lit c, d i e RODO – w związku z obsługą zgłoszenia alarmowego o zdarzeniu oraz prowadzenia działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem.
  4. Odbiorcami danych są: jednostki organizacyjne PSP, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Policja, Sądy, Prokuratura.
  5. Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji ww. celów, nie krócej niż w czasie wskazanym w przepisach o archiwizacji.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
    1. żądania od administratora dostępu do treści swoich danych poprzez podanie informacji o okolicznościach zdarzenia, którego żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu,
    2. sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    3. wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01,
      e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

Odbiorcy danych osobowych:

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą Minister Cyfryzacji w związku z zamieszczeniem formularza wniosku na platformie E-PUAP oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Komendzie systemów informatycznych.

Klauzula informacyjna dotycząca monitoringu:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że w Komendzie Miejskiej PSP w Bytomiu prowadzony jest monitoring obiektu oraz niektórych pojazdów służbowych.

  1. Administratorem przetwarzającym Pani / Pana dane osobowe jest: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Bytomiu (mł. bryg. Tomasz Rutkowski, tel. 47 851 02 20, e-mail: trutkowski@bytom.kmpsp.gov.pl)
  2. W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Bytomiu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: Renata Białas, email: iod@katowice.kwpsp.gov.pl.
  3. Pani / Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w celu i zakresie koniecznym do zapewnienia bezpieczeństwa strażaków i pracowników PSP, zachowania w tajemnicy informacji, ochrony mienia państwowego będącego w dyspozycji PSP, zabezpieczeniu tego mienia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz ustaleniu ewentualnej odpowiedzialności majątkowej z tego tytułu. Dane mogą służyć także wsparciu procesu doskonalenia zawodowego, przygotowania analizy działań ratowniczych i ich dokumentowania.
  4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO oraz art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019r.
    poz. 1040),  
  5. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą te podmioty, którym administrator ma obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa oraz nadrzędne jednostki Państwowej Straży Pożarnej.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych.
  8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01,
    e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  9. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

Przetwarzanie danych osobowych w SWD PSP:

Dotyczy zarządzenia nr 14 Komendanta Głównego PSP z dnia 17 grudnia 2019r. w sprawie ustalenia podziału obowiązków współadministratorów danych w SWD PSP.

Materiały

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Informacja​_o​_przetwarzaniu​_danych​_osobowych.pdf 0.12MB
Odpowiedzialność i zadania jednostek ochrony ppoż
Odpowiedzialność​_i​_zadania​_jednostek​_ochrony​_ppoż.pdf 0.22MB
Podział zadań współadministratorów
Podział​_zadań​_współadministratorów​_(1).pdf 0.33MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 11:13 mł. asp. Wojciech Krawczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
asp. Szymon Michalski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzula informacyjna (RODO) 14.0 04.04.2025 12:32 asp. Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 13.0 04.04.2025 12:30 asp. Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 12.0 30.01.2025 12:30 asp. Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 11.0 30.01.2025 12:29 asp. Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 10.0 12.07.2024 14:33 Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 9.0 06.07.2023 11:42 Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 8.0 06.07.2023 11:36 Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 7.0 14.11.2022 13:52 Szymon Michalski
Klauzula informacyjna (RODO) 6.0 14.11.2022 13:49 mł. kpt. Rafał Borzek
Klauzula informacyjna (RODO) 5.0 14.03.2022 10:48 mł. asp. Wojciech Krawczyk
Klauzula informacyjna (RODO) 4.0 03.01.2022 09:05 mł. asp. Wojciech Krawczyk
Klauzula informacyjna (RODO) 3.0 16.02.2021 12:14 mł. asp. Wojciech Krawczyk
Klauzula informacyjna (RODO) 2.0 25.01.2021 14:21 mł. asp. Wojciech Krawczyk
Klauzula informacyjna (RODO) 1.0 08.12.2020 11:13 mł. asp. Wojciech Krawczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP