W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna

asp. lic. MARCIN MADEJ

Starszy Inspektor Sztabowy

 

Telefon: 47 851 08 34



asp. mgr PAWEŁ CHECHELSKI

Starszy Inspektor Sztabowy

 

Telefon: 47 851 08 33

 

Zadania Sekcji Kwatermistrzowsko - Technicznej

W zakresie zadań kwatermistrzowskich:

  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
  2. monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  5. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
  6. prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  7. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
  8. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
  9. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
  10. gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
  11. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
  12. realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
  13. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
  14. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  15. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
  16. weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
  17. prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego;
  18. współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.

 

W zakresie zadań technicznych:

  1. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
  2. monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
  3. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
  4. organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
  5. bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
  6. prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
  7. prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
  8. weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
  9. zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
  10. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
  11. kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
  12. wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
  13. nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu); w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego.

 

W zakresie spraw archiwizacyjnych:

  1. organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
  2. prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
  3. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
  4. udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.

 

W zakresie spraw obronnych:

  1. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 10:43 mł.ogn. Maciej Pęcak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł.ogn. Pęcak Maciej
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 4.0 02.02.2024 14:49 mł. asp. Maciej Pęcak
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 3.0 24.12.2021 09:38 mł.ogn. Maciej Pęcak
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 2.0 09.12.2020 11:57 mł.ogn. Maciej Pęcak
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 1.0 07.12.2020 10:43 mł.ogn. Maciej Pęcak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}