Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna
asp. lic. MARCIN MADEJ
Starszy Inspektor Sztabowy
Telefon: 47 851 08 34
asp. mgr PAWEŁ CHECHELSKI
Starszy Inspektor Sztabowy
Telefon: 47 851 08 33
Zadania Sekcji Kwatermistrzowsko - Technicznej
W zakresie zadań kwatermistrzowskich:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
- monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
- prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
- gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
- realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
- weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
- prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego;
- współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.
W zakresie zadań technicznych:
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
- monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
- bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
- prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
- prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
- weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
- zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
- nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu); w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego.
W zakresie spraw archiwizacyjnych:
- organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
- prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
- udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.
W zakresie spraw obronnych:
- ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 07.12.2020 10:43 mł.ogn. Maciej Pęcak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł.ogn. Pęcak Maciej
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna | 4.0 | 02.02.2024 14:49 mł. asp. Maciej Pęcak |
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna | 3.0 | 24.12.2021 09:38 mł.ogn. Maciej Pęcak |
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna | 2.0 | 09.12.2020 11:57 mł.ogn. Maciej Pęcak |
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna | 1.0 | 07.12.2020 10:43 mł.ogn. Maciej Pęcak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP