Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny
Naczelnik Wydziału:
e-mail: kwatermistrzostwo@strazpozarna.katowice.pl
tel.: +48 32 358 37 20
Pracownicy Wydziału:
asp. Dariusz Pająk - tel.: +48 32 358 37 20
sekc. Tomasz Golly - tel.: +48 32 358 37 27
st. sekc. Marcin Dulik - tel.: +48 32 358 37 22
sekc. Patrycja Wadowska - tel.: +48 32 358 37 21
Cezary Bebel- tel.: +48 32 352 31 20
Do zadań Wydziału Kwatermistrzowsko – Technicznego należy w szczególności:
W zakresie zadań kwatermistrzowskich:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
- monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
- gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
- realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
- współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.
W zakresie zadań technicznych:
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
- monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
- bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
- prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
- prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
- zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
- nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu) w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, itp.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 07.12.2020 12:50 mł.asp. Sebastian Lis
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Sebastian Lis
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 14.0 | 09.10.2024 19:19 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 13.0 | 09.10.2024 19:15 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 12.0 | 07.05.2024 07:53 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 11.0 | 09.02.2024 14:00 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 10.0 | 09.02.2024 14:00 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 9.0 | 08.05.2023 15:37 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 8.0 | 03.04.2023 15:15 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 7.0 | 23.03.2023 13:23 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 6.0 | 23.03.2023 13:22 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 5.0 | 31.01.2023 15:19 asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 4.0 | 22.07.2022 09:23 mł.asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 3.0 | 02.04.2022 08:11 mł.asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 2.0 | 11.11.2021 01:32 mł.asp. Sebastian Lis |
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny | 1.0 | 07.12.2020 12:50 mł.asp. Sebastian Lis |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP