W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i Wnioski

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 14.00 do 16.00 po uprzednim uzgodnieniu terminu osobiście w sekretariacie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie lub pod nr tel.  47 835 93 00

            Zgodnie z art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz w związku z zapisami działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.) art. 221-259, które regulują tryb składanych skarg i wniosków, każdy ma prawo składać skargi i wnioski w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

Wniesienie skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymaga jej zgody.

Każda skarga skierowana do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej (Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie) powinna zawierać imię i nazwisko wnoszącego oraz jego adres.

W przypadku braku tych danych skarga lub wniosek pozostawione zostaną bez rozpoznania.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej na adres e-mail: dziennik.podawczy@psp.krakow.pl a także ustnie do protokołu.

Przedmiotem skargi może być m. in.: zaniedbanie wykonania zadań, nienależyte wykonanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub naruszenie interesów skarżących a także przewlekłe załatwianie sprawy lub biurokratyczne załatwienie sprawy.

Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.

Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu, dni przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym wnoszącego, albo wskazać mu właściwy organ.

{"register":{"columns":[]}}