Nowa łódź na wyposażeniu JRG nr 1 w Legnicy
W listopadzie 2023 r. do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Legnicy dotarła długo wyczekiwana łódź ratownicza dla Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Wodno-Nurkowego „Legnica -1”, która zastąpiła przekazaną do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Środzie Śląskiej łódź hybrydową Parker 630.
Ostanie miesiące były intensywne aby dostosować łódź do potrzeb służby, ale w końcu możemy pochwalić się efektem finalnym.
Łódź jest przeznaczona dla 12 osób oraz posiada otwieraną rampę dziobową z możliwością montażu trapu dla nurków. Jest to jedna z trzech jednostek pływających na wyposażeniu Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Wodno-Nurkowego „Legnica -1”, której zadaniem jest stworzenie samowystarczalnej bazy zadaniowej przy długotrwałych działania poszukiwawczo- ratowniczych.
Część dziobowa jest przystosowana do bezpiecznego przewozu 4 nurków wraz z niezbędnym sprzętem. Dodatkowo zagospodarowano miejsce dla nurka kierującego pracami podwodnymi z możliwością ustawienia centrali łączności przewodowej, a także tabletu zintegrowanego z echosondą. W przestrzeni tej znajduje się również podnośnik hydrauliczny z elektryczną wyciągarką, a cały pokład zabezpieczono przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Ponadto, w razie konieczności poprzez demontaż skrzyń bocznych można zwiększyć przestrzeń ładunkową, umożliwiając tym samym przewóz niezbędnego sprzętu na potrzeby działań ratowniczo-gaśniczych.
Kabina łodzi przystosowana została dla operatora sonaru holowanego który wykorzystywany jest w Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Wodno-Nurkowego „Legnica -1”. Wielkość kabiny, a także podzespoły dodatkowe, tj.: wewnętrzna instalacja 230 V, wewnętrzna instalacja 12 V, monitor, urządzenie GPS, tablet połączony z termowizorem oraz echosondą, klimatyzacja, dwa radiotelefony przewoźne umożliwiają ciągłą i bezpieczną pracę zespołom zadaniowym w każdych warunkach. W części rufowej natomiast zainstalowana została opuszczana hydraulicznie brama rufowa dedykowana pod kablolinę sonaru holowanego. Całość instalacji zasilana jest z zainstalowanego agregatu prądotwórczego z możliwością pracy na instalacji akumulatorowej.