Skargi i wnioski
W 2023 roku do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Legnicy nie wpłynęła żadna skarga.
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Legnicy i/lub upoważniony Zastępca Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Legnicy przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu (poniedziałek w godz. 14.30 - 15.30), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendanta PSP. Sekretariat tel.: 76 752-21-12.
W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Legnicy koordynacją rozpatrywania skarg i wniosków zajmuje się Sekcja Kadrowo-Organizacyjna, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30. Telefon kontaktowy 76 752-21-12 wew. 131, 132.
Skargi/wnioski można składać:
- listownie na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Legnicy
ul. Witelona 2, 59-220 Legnica, - osobiście w sekretariacie Komendy Miejskiej PSP w Legnicy
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30, - za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/,
- pocztą elektroniczną na adres sekretariat@strazlegnica.pl
- ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z Sekcją Kadrowo-Organizacyjną.
Telefon: 76 752-21-12 wew. 131,132.
Skarg/wniosków nie można złożyć telefonicznie.
Tryb rozpatrywania:
- Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zmianami). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.
UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (art. 64 kpa).
- Pierwsza publikacja:
- 01.02.2021 10:29 Wojciech Baran
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- bryg. Wojciech Baran
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 3.0 | 13.11.2024 08:03 Wojciech Baran |
Skargi i wnioski | 2.0 | 06.03.2024 10:48 Wojciech Baran |
Skargi i wnioski | 1.0 | 01.02.2021 10:29 Wojciech Baran |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP