Skargi i wnioski
Klasyfikacja i wnoszenie skarg i wniosków
1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu, podczas przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków.
2. Klasyfikacji danej sprawy jako skargi lub wniosku dokonuje Komendant, kierując ją do rozpatrzenia naczelnikowi Wydziału Organizacyjno-Kadrowego Komendy.
3. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania, jeśli nadawca na wniosek Komendanta ich nie uzupełni. W przypadku uzupełnienia danych sprawa podlega pełnemu rozpatrzeniu.
4. Skarga dotycząca określonej osoby, nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków.
1. Ustala się dni i godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie, Zastępców Komendanta lub inne, upoważnione imiennie osoby:
każdy poniedziałek miesiąca /w przypadku święta – kolejny dzień roboczy/, w godzinach: 1430-1530.
2. Niezależnie od terminów wymienionych wyżej, w sprawach skarg i wniosków Komendant Miejski PSP w Olsztynie przyjmuje interesantów w godzinach pełnienia służby, jeżeli nie koliduje to z terminarzem zaplanowanych zadań.
3. W przypadku nieobecności Komendanta lub jego Zastępców, upoważnionymi do przyjęcia skargi lub wniosku, w trakcie godzin pełnienia służby są:
3.1.Naczelnicy Wydziałów, D-cy JRG i osoby ich zastępujące w następującej kolejności:
Wydziału Organizacyjno–Kadrowego,
Wydziału Operacyjno-Szkoleniowego,
Wydziału Kontrolno–Rozpoznawczego,
Wydziału Kwatermistrzowsko – Technicznego,
Dowódcy JRG wg miejscowej właściwości.
3.2.Dyżurni Operacyjni Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego i osoby ich zastępujące.
4. Fakt przyjęcia skargi lub wniosku przez osoby określone w pkt 3.1 oraz pkt 3.2, podlega niezwłocznemu zgłoszeniu telefonicznemu Komendantowi Miejskiemu lub jego Zastępcom.
5. Komórką organizacyjną do rozpatrzenia skargi lub wniosku jest Wydział Organizacyjno–Kadrowy.
Skargi/wnioski można składać:
– listownie na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, ul. Niepodległości 16A, 10-045 Olsztyn
– osobiście w sekretariacie Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, ul. Niepodległości 16A, 10-045 Olsztyn
– za pośrednictwem ePUAP - adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/
– za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres sekretariat@straz.olsztyn.pl z zaznaczeniem w tytule „Skarga” lub „Wniosek”
– faxem na nr (89) 522 92 08
– ustnie do protokołu podczas przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków.
Ważne!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.
Skarga/wniosek powinny zawierać: – imię i nazwisko wnoszącego, – dokładny adres do korespondencji.
Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania
- Pierwsza publikacja:
- 10.02.2022 07:54 mł. asp. Michał Pawlus
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł.asp. Michał Pawlus
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 2.0 | 30.11.2024 08:52 asp. Michał Pawlus |
Skargi i wnioski | 1.0 | 10.02.2022 07:54 mł. asp. Michał Pawlus |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP