Sekcja Organizacyjno-Kadrowa
Kierownik sekcji
mł. bryg. mgr Beata Griner
Tel. +48 32 287 21 24 w. 203
e-mail: kadry@kmpsppiekary.pl
Starszy specjalista do spraw organizacyjno - kadrowych
mgr Anna Kaczmarek
Tel. +48 32 287 21 24 w. 200
e-mail: sekretariat@kmpsppiekary.pl
Do zadań Sekcji Organizacyjno-Kadrowej należy:
W zakresie zadań kadrowych:
- realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi
- w komendzie w tym Dowódcy JRG;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników komendy;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
- weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
- ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności
- i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości. Nadzór nad realizacją ewidencji czasu służby systemu zmianowego;
- kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienia nadzoru w tym zakresie;
- sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
W zakresie zadań organizacyjnych:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
- udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
- udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
- prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- organizowanie systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
- koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie.
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie;
W zakresie zadań archiwizacyjnych:
- organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
- prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
- udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.
W zakresie zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji/ Inspektora Ochrony Danych Osobowych:
- koordynowanie działań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, aktualizacją oraz stosowaniem polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych osobowych;
- prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w komendzie;
- prowadzenie wykazu zbiorów danych osobowych przetwarzanych w komendzie;
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
- prowadzenie analizy zagrożeń dla bezpieczeństwa danych osobowych i wdrażaniem na podstawie jej wyników zmian w polityce bezpieczeństwa;
- zapewnienie przeszkolenia osobom upoważnionym z zakresu ochrony danych osobowych;
- nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w komendzie poprzez stosowanie odpowiednich do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a w tym: kontrolowanie pracowników i innych osób upoważnionych w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną danych osobowych przewidzianych w stosownych instrukcjach i wytycznych, kontrolowanie obiektów i pomieszczeń komendy pod względem przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych, kontrolowanie sprzętu i oprogramowania stosowanego do przetwarzania danych osobowych pod względem zgodności z przepisami prawa;
- opiniowanie wniosków do komendanta o wydanie dla osób przetwarzających dane osobowe stosownych uposażeń;
- wnioskowanie do komendanta w innych sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
- koordynowanie procesu reagowania na incydenty w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 07.12.2020 15:12 mł. bryg. Adrian Patalong
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. bryg. Adrian Patalong
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa | 2.0 | 14.06.2023 13:15 bryg. Marcin Gąsowski |
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa | 1.0 | 07.12.2020 15:12 mł. bryg. Adrian Patalong |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP